بنر هدر

معرفی شهر ریوش ، طبیعت زیبای ریوش

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

ریوش شهری در بخش کوهسرخ شهرستان کاشمر استان خراسان رضوی ایران است. این شهر در ۳۰ کیلومتری شمال کاشمر قرار دارد. این شهر به علت قرار گرفتن در دامنه‌های کوه آریا و ارتفاعات جنوبی بینالود و برخورداری از آب و هوای معتدل آب فراوان و باغهای وسیع و مناظر طبیعی دیدنی به عنوان یکی از کانون‌های عمده مسافران و گردشگران از شهر کاشمر و سراسر ایران است.

کوه آریا ی ریوش به عنوان یکی از مستعدترین پیست‌های پروازی در کشور می‌تواند ورزشکاران این رشته را شگفت زده کند. (ورزش پاراگلایدر) . این شهر دارای پوشش گیاهی انبوه و متراکمی از درختان و فضای سبز مناسبی می‌باشد. طبق مصوبه دولت در مهر سال ۱۳۸۶ بخش ریوش به شهر ریوش ارتقاء یافتند.

معرفی شهر ریوش ، طبیعت زیبای ریوش

آب وهوای شهر ریوش معتدل می‌باشد و با توجه به طبیعت سرسبز، پوشش گیاهی، درختان انبوه و متراکم، رودخانه، جنوب و غرب شهر، در تابستان‌ها آب و هوایی خنک و زمستانهایی بسیار سرد دارد.

مهمترین محصول تولیدی باغی در این شهر بادام است.

سوغات مهم این شهر، انواع خشکبار و به ویژه برگه زرد آلو، آلو طلایی بادام و گردو است.

از ویژگی‌های منحصر به‌ فرد ریوش، رودخانه‌ها و باغات سرسبز است که به همراه درختان سر به فلک کشیده، آب و هوای معتدل ریوش و رودخانه‌های روانی که از بخش جنوبی و و غربی ریوش عبور می‌کنند و مناظر زیبایی را آفریده‌اند و گردشگران بسیاری را در تمام فصول سال به این ناحیه می‌کشانند.

از مهمترین مراکز تفریحی و دیدنی شهر ریوش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پارک جنگلی ریوش در ارتفاعات شمالی شهر ریوش

مزار شهداری گمنام ریوش واقع در ضلع شمالی پارک جنگی ریوش

بافت قدیم و خانه‌های پلکانی در جنوب شهر ریوش

آسیاب‌های قدیمی در منطقه چاهسار ریوش

باغات، رودها و آبشارها و چشمه‌های فراوان واقع در اطراف شهری ریوش

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید