معرفی شهر شنبه

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

شُنبه شهری است در استان بوشهر در جنوب ایران. شهر شُنبه مرکز بخش شُنبه و طَسوج در شهرستان دشتی است. شُنبه در تاریخ ۲۶ اسفند ۸۷ از روستا به شهر تبدیل شد.

شهرداری آن عملاً از اوایل مهرماه سال ۱۳۸۸ شروع بکار نمود و در مورخ ۱۸ بهمن ۸۸ بطور رسمی افتتاح شد. اولین شهردار شهر شُنبه در سال ۱۳۸۸ خورشیدی احمد خرم‌روز و تعداد کارکنان شهرداری نه نفر (شامل پنج نفر اداری و چهار نفر خدماتی) بوده‌است. در حال حاضر مهندس ابولقاسم درویشی شهردار شهر شنبه می‌باشد. در فارس نامه ابن بلخی (ق4) صفحه 165 جلددوم امده است نام قدیم این محل «شنانا» بوده است و در جغرافیای حافظ ابرو ص 100 از عنوان «شنابا» استفاده شده است. که به روایت معمرین محلی بعدتر نیز نام «شب به» بمعنای شب خوش برای این محل استفاده می شده است.

شنبه

شهر شُنبه دارای ۱۰۸۸ خانوار با جمعیت ۴ هزار و ۴۵۴ نفر دارای هفت مرکز آموزشی شامل: دبیرستان، مدرسه راهنمایی، دبستان (هر کدام پسرانه و دخترانه جداگانه)، مهد کودک و پنج مسجد، حسینیه، مهدیه، مرکز بهداشت و درمان دارای پزشک، مجتمع بهزیستی، نیروی انتظامی، شرکت تعاونی، پمپ بنزین، پنج کانون مذهبی، مرکز بخشداری، آب و فاضلاب روستایی و یک حوزه به همراه چهار پایگاه مقاومت بسیج است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید