معرفی شهر چورزق در استان زنجان 

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

چورزق یکی از شهرهای ایران در استان زنجان است. این شهر مرکز بخش چورزق شهرستان طارم است.

شهر چورزق در مختصات 37 درجه عرض شمالی و 48 درجه و 46 دقیقه طول جغرافیایی با محدوده شهری به مساحت 49 هکتار در شمال استان زنجان واقع شده است.

بدلیل محصور بودن بافت مکانی منطقه دارای آب هوای نیمه گرمسیری با تابستانهای گرم و زمستانهای معتدل می باشد. با وجود روخانه قزل اوزن ، روخانه فصلی حسن غیب و چشمه ها،کشاورزی از رونق خاصی برخوردار است بطوری که اقتصاد شهر بر پایه کشاورزی استوار بوده و محصولات زراعي بصورت نوبرانه به بازار مصرف داخل استان و نيز خارج استان ارائه مي گردند.

با بازگشایی و بهره برداری از محور مواصلاتی تهم – چورزق در سالهای اخیر و افزایش تعداد مسافران در سطح شهرستان، با احداث بازارچه های محلی شهر چورزق می تواند به عنوان مرکز عرضه و فروش محصولات کشاورزی شهرستان قرار بگیرد. از جمله محصولات زراعی و باغی این شهر می توان به انار، زیتون، گردو، انگور، هلو، شلیل، سیر، سیب زمینی، پیاز، برنج و…

معرفی جاذبه های چورزق

شهر چورزق به بدلیل عبور رودخانه قزل اوزن از شمال و رودخانه حسن غیب از غرب از جاذبه های گردشگری و طبیعی با ارزشی برخوردار است که نیاز به توجه نهادهای ذیربط را دارد. وجود باغات در ضلع غربی و امامزاده در حاشیه رودخانه حسن غیب که بعلت عدم توجه نهاد های ذیربط تخریب که در صورت مرمت و بازسازی، بدلیل موقعیت مکانی خاص می تواند از جاذبه های گردشگری شهرستان حتی استان قرار بگیرد.

وجود کوههای مرتفع در 15 کیلومتری جنوب شهر چورزق با طبیعت زیبا و چشمه سار های فراوان از پتانسیل بالای در خصوص اکوتوریسم (طبیعت گردی، بوم گردی) دارد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید