موزه مردم شناسی قصرشیرین

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

شاید برایتان جالب باشد که قصر شیرین موزه ای دارد که میتواند گردشگران را بیشتر با آداب و رسوم و نوع پوشش و حرفه مردم این شهرآشنا سازد. موزه مردم‌شناسی از جاهای دیدنی قصرشیرین است که از سال ۱۳۸۷ راه اندازی شده‌است.

در این موزه غرفه هایی با عنوان پوشاک محلی، خانه روستایی، ابزار آلات کشاورزی، دامپروری، مطبخ روستایی و عشایری، آهنگری، کارگاه حصیر بافی، چیغ بافی، سیاه چادر، ماکت مردم در فصل خرما چینی، حمل و نقل قدیمی و ابزارآلات قدیمی شکار با هدف توسعه بخش گردشگری با توجه به مجاورت و همسایگی این شهرستان با کشور همسایه عراق و قرار گرفتن در مسیر اصلی عتبات عالیات و همچنین معرفی ویژگی های فرهنگی، آداب و رسوم مردمان این دیار به گردشگران راه اندازی شده است.

مکان این موزه کاروانسرای عباسی قصر شیرین است.

موزه مردم شناسی قصرشیرین

کاروانسرای شاه عباسی از جمله آثار تاریخی دوره صفویه است که امروز موزه و گنجینه مردم شناسی قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه در این مکان بر پا شده تا نمایانگر فرهنگ بومی و شیوه زندگی مردم شهرستان مرزنشین قصرشیرین در غربی ترین نقطه از کشور باشد.
این مجموعه در فاصله 20 کیلومتری مرز مشترک ایران و عراق در مرکز شهر واقع شده و معماری آن به سبک هنر ایرانی و اسلامی است، این کاروانسرا در زمان شاه عباس صفوی بر سر راه تردد زایران عتبات عالیات و کربلای معلا با طول و عرض 60 متر و ارتفاع پنج متر از داخل در زمینی به مساحت سه هزار و 600 مترمربع ساخته شده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید