ییلاق زودل سر فومن ، ییلاقی زیبا با چشم اندازی بی نظیر

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

در مسیر «قله ی تراشوم» در نزدیکی روستای «خانوانه ی» شهرستان فومن، ییلاقی زیبا با چشم اندازی بی نظیر و آب وهوایی مطلوب قرار دارد که به «زودل» شهرت یافته است. علت نامگذاری این مکان زیبا به «زودل»، به دلیل حضور روستای «زودل» در مسیر رسیدن به این ییلاق است.

درواقع ییلاق بالاتر از روستا قرار گرفته و با بهره گیری از اسم روستا و قرارگیری ییلاق بالاتر از روستا (سر به معنای بالاتر است)، به ییلاق «زودل سر» نامگذاری شده است. این مکان طبیعی، یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان فومن در استان گیلان است که سالانه جمع زیادی از توریست ها و مسافران داخلی برای بازدید از آن، به فومن سفر می کنند.

ییلاق زودل سر فومن ، ییلاقی زیبا با چشم اندازی بی نظیر

جالب است که بدانید در فومن معمولا مردم هر روستا ییلاق مخصوصی برای خود دارند. ییلاق زودل سر هم از این قائده تبعیت کرده و به اهالی روستای خانوانه اختصاص دارد. روستای خانوانه در کیلومتر ۱۰ جاده فومن به ماسوله واقع شده است و در مسیر قله معروف تراشوم قرار دارد و در حال حاضر اهالی روستا بیشتر برای تفریح به این ییلاق سفر می‌کنند. قدیمی ترین خانه‌ی ییلاق زودل سر قدمتی در حدود 60 سال دارد که در واقع آخرین بازمانده از خانه‌های اهالی روستای خانوانه در سالیان بسیار دور است که متعلق به شخصی به نام حبیب رمضانی خانوانه است. این ییلاق هر جمعه از تعداد زیادی کوهنورد اعم از حرفه ای و آماتور میزبانی می‌کند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید