بنر هدر

جاذبه باغ پرندگان صدف

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

باغ پرندگان صدف یکی از جاذبه های گردشگری کرمانشاه و مکانی بکر و زیبا برای علاقه مندان به دنیای پرندگان با عنوان بزرگترین باغ پرندگان خاورمیانه و با داشتن دوهزار پرنده است که مجهز به  پانسیون و بیمارستان تخصصی پرندگان می‌باشد. مهمترین گونه‌های موجود در این باغ؛ قوی مشکی و چوگان (پرنده سندباد) هستند و تمام گونه‌های مرغ و خروس دنیا در این باغ دیده می‌شوند که  بسیار زیباودیدنی می‌باشند.

دیدنی های باغ پرندگان صدف

باغ پرندگان صدف که بزرگ‌ترین باغ پرندگان خاورمیانه است، ۳۰ هزار پرنده در قالب ۱۳۰ گونه دارد که ۹۰ درصد این پرندگان خارجی و ۱۰ درصد آن‌ها ایرانی هستند.

این مجموعه در سال ۹۰ به بهره‌برداری رسید.

این مجموعه با هزینه یک میلیارد تومان توسط بخش خصوصی شروع به‌کار کرد و در شش ماه اول سال، روزانه حدود ۵۰۰ نفر بازدید‌کننده دارد و شش ماه دوم سال نیز این تعداد بازدید‌کننده به دلیل سرد شدن هوا به روزانه حدود ۵۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

صندلی‌های چوبی، قارچ‌های بزرگ از جنس سیمان، پل‌های کابلی معلق چوبی، مسیر نی‌زار، آبشار، رودخانه، استخر، پستی و بلندی‌های طبیعی از جذابیت‌های این مجموعه است.

این باغ مجهز به پانسیون و بیمارستان تخصصی پرندگان نیز است.

دیدنی های باغ پرندگان صدف

در باغ پرنده صدف کرمانشاه برای نگهداری پرنده‌های استوایی، اتاقک‌های شیشه‌ای با کنترل دمای لازم ساخته شده است، یک میمون از گونه رزیس هم که بازیگوشی خاصی دارد. در این باغ وجود دارد.

برای کسانی که پرندگان خانگی دارند و می‌خواهند آنها را برای مدتی امانت دهند، پانسیون نگهداری پرندگان در نظر گرفته‌ایم و احداث رستوران و سفره‌خانه سنتی برای نخستین بار در ایران در دست اجرا است و در کنار این اقدام‌، به‌زودی نورپردازی برای بازدید شب خواهیم داشت.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید