جاذبه گردشگری باغ چای عباس آباد

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

در ۲ کیلومتری جنوب غربی آستارا روستایی وجود دارد که عباس اباد نامیده می شود. روستای عباس آباد از جاذبه های گردشگری آستارا محسوب میشود . شهرت این روستا به دلیل بکربودن چشم اندازهای ان است. به ویژه این روستا در کمرشکن کوه اسپیناس از رشته های کوه های تالش قرار دارد. به دلیل توسعه فیزیکی شهر و افزایش ساخت وسازها،حریم شهر به اطراف این روستا نیز کشیده شده اما مرکز آن همچنان بکر و زیبا باقی مانده است. این روستا سرشاز شالیزارهای حاصلخیز است و یکی از مرغوب ترین برنج نواحی این روستا کشت می شود.
یکی از دیدنی ترین قسمت های عباس آباد، باغی به همین نام است که تنها مرکز کشت چای در کل شهرستان است و ده ها سال سابقه دارد.
باغ چای عباس آباد این باغ که در دوره مظفرالدین شاه تأسیس گردیده‌است، مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد که هم اکنون در زمینه تولید انبوه نیز محصول فندق فعالیت دارد.

جاذبه گردشگری باغ چای عباس آباد

عباس آباد دارای آب، برق، گاز، تلفن، جاده آسفالت روستایی، شرکت تعاونی، خانه بهداشت، مسجد، مدرسه، نانوایی، کارخانه برنجکوبی و باغ معروف چای است که به آن چایکار گفته می شود. این باغ تنها محل کشت چای در کل شهرستان آستارا است که ده ها سال قدمت دارد. اگر چه با گسترش شهر منازل مسکونی آستارا از ضلع جنوبی به عباس آباد رسیده است ولی این روستا همچنان طراوت و زیبایی خود را در بین شالیزارها و کوه های سر سبز البرز حفظ کرده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید