بام سبز لاهیجان ، برج بلند طبیعت

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

بام سبز یکی از بهترین جاهای دیدنی لاهیجان در استان گیلان است. اگر از پای شیطان کوه حدود هزار پله بالا بروید به بام سبز لاهیجان می‌رسید . فضایی مسطح که در مسیر بالای شیطان کوه واقع شده و به بام سبز لاهیجان شهرت یافته است.

وجود آب و هوای معتدل و پاک و چشم‌اندازهایی زیبا از شهر لاهیجان و طبیعت شمال باعث شده تا مسئولان شهری هم امکانات ویژه‌ای را برای راحتی و رفاه مسافران و گردشگران این منطقه در نظر بگیرند. حدود هزار پله سیمانی از بام سبز تا پای کوه است که این، یکی از شورانگیزترین مسیرهای منتهی به بام سبز است. در کنار بام هم طرح تله‌کابین بام سبز لاهیجان به عنوان نخستین تله‌کابین گیلان در سال ۱۳۸۴ احداث شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.بام لاهیجان به وسیله تله‌ کابین احرار از بام سبز تا قله تاج‌خروس وصل شده است.

بام سبز لاهیجان ، برج بلند طبیعت

این منطقه به دلیل آب و هوای خاص و دید وسیعی که به تمام شهر لاهیجان دارد توجه توریست ها را به سمت خود جلب کرده است. حتی افراد بومی لاهیجان نیز به صورت هفتگی برای گشت و گذار به این مکان مراجعه میکنند و چند ساعتی را به دور از سروصدا های شهری سپری میکنند.

در کل دو مسیر به سمت بام لاهیجان وجود دارد مسیری ماشین رو و مسیر پله ای . مسیر ماشین رو دارای هزینه ای کم است که شما میتوانید با خیال راحت وسیله نقلیه خود را تا بالای کوه بیاورید حتی پارکینگی بزرگ نیز برای این منظور ساخته شده است. در مسیر پله ای بیش از 1000 پله سنگی تا بام لاهیجان قرار دارد که البته پیشنهاد میکنیم درصورتی که این مسیر را نرفته اید حداقل یکبار بروید.

اولین چیزی که در هنگام ورود به بام لاهیجان جلب توجه میکند پارک شهر بزرگی است که در بالای آن ساخته اند. این پارک شهر دارای وسائل برقی مناسب افراد بزرگسال نیز است.در این پارک بازی انواع وسایل مناسب کودکان و بزرگسالان وجود دارد. انواع ماشین های برقی ، چرخ و فلک و سایر وسائل هیجان انگیز دیگر را میتوانید مشاهده و استفاده کنید.

بام سبز لاهیجان ، برج بلند طبیعت

از سایر امکانات اطراف بام سبز لاهیجان میتوان به پارکینگ ، سرویس بهداشتی ، انواع رستوران ها و کافی شاپ ها و … اشاره کرد.

بهترین زمان جهت بازدید از بام لاهیجان

لاهیجان و به خصوص بام سبز این شهر در تمامی فصول باز است و دارای زیبایی خاص خود است . چه در زمستان و پاییز که امکان بارش برف بسیار زیاد است و چه در تابستان و بهار. بهترین زمان برای مراجعه به این جاذبه گردشگری بهار و تابستان و اوایل پاییز است. در هنگام بارش باران و برف امکان بسته شدن پارک شهر و تله کابین وجود دارد امارستوران ها و کافه ها در تمامی فصول باز هستند.

طرحی در حال اجرا است که بام سبز لاهیجان را به ساحل دریای خزر متصل میکند که امید است هرچه زودتر این طرح برای افزایش ظرفیت گردشگری استان راه اندازی شود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید