دره‌ی المون در ۵۰ کیلومتری جاده‌ی یاسوج به سمت نورآباد قرار دارد که برای رسیدن به آن باید از روستاهای چهارطاق، دشت و امیرایوب گذر کنید. این منطقه‌ی کوهستانی، منابع آب فراوان، چشم‌اندازی بسیار زیبا و طبیعتی شگفت‌انگیز دارد.

در بهار و تابستان سری به این منطقه بزنید و از آب و هوای مطبوع و آب گوارا و شفاف آن بهره‌مند شوید. این منطقه از نظر طبیعت و اکوتوریسم، یکی از مهم‌ترین مقاصد استان کهکیلویه و بویراحمد و از دیدنی های یاسوج است.

رودخانه و آبراهه‌های متعدد، رویش لاله‌های واژگون در کناره‌های دره و جنگل‌های بلوط، دره‌ی المون را به منطقه‌ای بسیار زیبا  چشم‌نواز تبدیل کرده است.

جاذبه طبیعی دره المون یاسوج

مسیر دسترسی

برای دیدن دره المون وارد جاده یاسوج به نورآباد شوید، در این مسیر از روستاهای چهارطاق، دشت و امیرایوب می گذرید و بعد از اینکه ۵۰ کیلومتر رفتید دره المون را می بینید.

دره المون منطقه ای کوهستانی ست که در گوشه و کنارش چشمه ها و رودخانه ها جریان دارد. فصل های گرم سال را برای بازدید از این دره انتخاب کنید و در آب و هوای مطبوع و خنک کوهستان، اکسیژن خالص تنفس کنید.

اینجا جایی است که آب های گوارا و زلالش در ایران معروف است پس خودتان را به سرچشمه ی یکی از چشمه ها برسانید و آب خنک بنوشید حتی می توانید بطری کوچکی از این آب را تا انتهای سفر امروز همراه خودتان داشته باشید. طبیعت دره المون آن را به جایی معروف در استان تبدیل کرده است. در این دره جنگل های بلوط و لاله های واژگون می بینید که از آن منطقه ای منحصربفرد ساخته است.