دهکده ساحلی انزلی ، یکی از زیباترین دهکده های ساحلی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

در منطقه غازیان انزلی، شهرکی بسیار سرسبز، با صفا و زیبا وجود دارد که در سال ۴۸ ایجاد شده است. در این منطقه ویلاهای متعددی ساخته شده و اکنون دارای رستوران های بزرگ، مساجد، زمین های ورزشی و مناطق شنا، فروشگاه و .. می باشد. این منطقه، یکی از زیباترین دهکده های ساحلی کشور به شمار می رود.

«دهکده ساحلی بند انزلی» به عنوان بزرگ‌ترین باغ شهر ایران زمین معروف و مشهور است. در دهکده ساحلی فضای سبز از اهمیت ویژه‌ای برخورد دار است، به گونه‌ای که ویلاهای این شهرک در حدود ۲۰ درصد مساحت زمین را به خود اختصاص داده است.

شهرک ساحلی بندر انزلی (دهکده ساحلی بندر انزلی) دارای امکانات رفاهی همچون رستوران، فروشگاه، پارک، مسجد، منطقه شنای برادران و خواهران، زمین‌های ورزشی، ویلاهای ساحلی، آلاچیق و … می‌باشد.

دهکده ساحلی انزلی ، یکی از زیباترین دهکده های ساحلی

دهکده ساحلی در منطقه غازیان انزلی بین محله شالیور و بی بی حوریه غازیان واقع شده و از هنگام ساخت آن در سال ۴۸ توسط مرحوم فرهنگی تا کنون با وجود ایجاد شهرک های توریستی فراوان در استان گیلان و مازندران هنوز از زیباترین شهرک های توریستی ایران است.

بنا بر معیارهایی که آقای فرهنگی وضع کرده بود در دهکده ساحلی فضای سبز اهمیت ویژه ای دارد طوری که ویلاهای این شهرک در حدود ۲۰ درصد مساحت زمین را به خود اختصاص داده است. دهکده ساحلی انزلی در عصر های پنجشنبه و جمعه بهار و تابستان بسیار شلوغ است چراکه مسافران و ساکنان فصلی آن در این دو فصل به این شهرک بیشتر می آیند و انزلی چی ها (چه ساکن دهکده باشند چه نباشند) در این ماه ها بیش از پیش به این جا رفت و آمد می کنند اما پر رفت و آمدترین خیابان های دهکده همین دو خیابان اصلی و خیابان خورشید می باشد که جوان های شهرک و شهر بهمراه مسافران در این خیابان ها به ماشین سواری یا پیاده روی می پردازند البته ساحل دهکده که جای خود داشته و دارد.

جاذبه های گردشگری بندر انزلی، مردم خونگرم و میهمان نواز بندر، پل های زیبایی که در این شهر احداث شده و بازارهایی که هر هفته در این شهر برپا می شود، مجموعه ای بی نظیر از دیدنی ها را  در شهر بندری انزلی گیلان دور هم جمع کرده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید