بنر هدر

منطقه گردشگری زیستگاه تابستانی میگوره

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

از زیبایی های منحصر به فرد شهر بانه وره در بخش باینگان و از توابع شهرستان پاوه، منطقه گردشگری و زیستگاه تابستانی میگوره  زیستگاه تابستانی مردم این منطقه است.این منطقه  با طبیعت منحصر به فرد، کوه ‌ها و چشمه‌‌های پرآب و غار دست ساخته خالو حسین ، تلفیقی بسیار زیبا از طبیعت و سنگ را در برابر چشمان بیننده به تصویر می کشد و هر سال گردشگران بی شماری را به سوی این منطقه بکر و زیبا می کشاند.
یکی دیگر از جاذبه های  این روستا  غار سنگی خالو «حسین کوهکن» است که خالو حسین این  غار سنگی را در مدت 19 سال با یک کلنگ، ساخته و کنده است،. این غار دارای 9 اتاق بوده و از 4 خانه مجزا تشکیل شده است  که سالانه خیل عظیم گردشگران از جای جای کشور و حتی گردشگران خارجی را به سوی خود جذب می کند.

منطقه گردشگری زیستگاه تابستانی میگورهکارشناس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان جوانرود در این زمینه می گوید: بخش باینگان از توابع شهرستان پاوه یکی از مناطق بسیار زیبا با جاذبه های متنوع گردشگری و طبیت بکر و مناظر زیباست که از جمله دیدنی ها و جاذبه های گردشگری بخش باینگان می توان به  ارتفاعات ماکوان وکوه آتشگاه ، روستای سفیدآب اشاره کرد  که چشمه ای خروشان ‌با همین نام ،  چنار تاریخی در منطقه ای به نام پردیور در کنار جاده اصلی با قدمتی بیش از ۵۰۰ سال،منطقه (شیوه سر) ،2 مکان زیارتی ، 3 جلد قرآن مجید با قدمتی بیش از ۶۰۰ سال ، منطقه گردشگری میگوره و  غار خالو حسین‌ از جاذبه های آن است.

منطقه گردشگری زیستگاه تابستانی میگوره«مسعود رضایی» می افزاید:  منطقه ییلاقی میگوره به واسطه طبیعت زیبا و بکر و غار سنگی حسین کوهکن  به عنوان یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری استان مطرح  است که سالیانه گردشگران بسیاری را از داخل و خارج استان و کشور به خود جذب می کند.
این کارشناس میراث فرهنگی در پایان بیان کرد: شهرستان پاوه و بخش باینگان همچون دیگر مناطق اورامانات دارای جاذبه های بسیار زیبای طبیعی است که با وجود ظرفیت های بسیار گردشگری و دارا بودن ویژگی های طبیعی و بکر‌  می تواند به یکی از مناطق گردشگری مطرح در کشور تبدیل شود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید