سموش کجاست ؟ معرفی سموش بهمراه تصاوير آن

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

سموش نزدیک ترین مکان تفریحی به شهر رحیم آباد رودسر واقع در استان گیلان بوده و زیباترین بخش آن رودخانه ای به طول ۱۳ کیلومتر از دره ای بین روستاهای جواهردشت و رودپشته دشت شروع و بعد از عـبور از میان جنگلهای استل دار، دورگاودشت، کاوی گو ، چنارچال ، توساکله ، مهتاب فر، نلی ســان، تب توس، آجه لیلـــکی داربن، سوته پشت، تازه آباد، مازی گو، ســـردی تله، امیرگوابر، دولا گوابر و هراتبر به رودخانه پلورود در محل سد پلورود متصل می شود.

سموش کجاست ؟ معرفی سموش بهمراه تصاوير آن

این رودخانه از ارتفاع دوهزار متری سرچشمه گرفته ودر ارتفاع صد متری پایان می یابد. از کنار شش روستا گذشته، دو شاخه اصلی به نامهای داران گو رود و سموش رود دارد که در روستای گوسفند گویه به هم می پیوندند و از این منطقه به بعد به دلیل پرآب بودن و شیب کم آن در یک مسیر آبرفتی دره ای زیبا جریان می یابد که امروزه از جاذبه های گردشگری رحیم آباد می باشد.

سموش کجاست ؟ معرفی سموش بهمراه تصاوير آن

مسیر دسترسی

در ابتدا باید خود را به شهرستان رودسر برسانید، از کمربندی رودسر به سمت کلاچای حرکت کنید و در بین این مسیر جاده ای انحرافی به نام کلدره وجود دارد که شما را به کلان کلایه، ماچیان و رحیم آباد می رساند و شما می توانید از شهرستان رحیم آباد به منطقه توریستی سموش راه پیدا کنید. لازم به توضیح است که شهرستان رحیم آباد تمامی امکانات رفاهی، خدماتی و بهداشتی را دارد و می توانید از سوپر مارکت ها، مراکز درمانی و… نهایت استفاده را ببرید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید