منطقه زیبای عسگر آباد دهکاء

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

در كيلومتر 5 جاده كياشهر به چمخاله در دهستان دهكاء منطقه ای زيبا ، از جاذبه های گردشگری آستانه اشرفیه ، با منظره های دلفريب همسايگی جنگل و دريا خودنمايی می كند. ساحل عسگر آباد شايد به لحاظ بافت جغرافيايی مشابه بسياری از نقاط ساحلی ديگر دريای خزر باشد اما بكر بودن اين منطقه، وجه تمايز آن از سواحل ديگر دريای خزر شده است.

منطقه زیبای عسگر آباد دهکاء

در اين قسمت از شهرستان آستانه اشرفيه جاده كياشهر به چمخاله به عنوان مرزی شاليزار های ديدنی را از جنگل های سرسبز آن جدا می كند بطوريكه مسافران عسگر آباد در يك سوی خود دشتهای مسطح و شاليزارها را می بينند و در سوی ديگر درختان تنومند جنگلی و در هم فرو رفته را مشاهده می كنند.

از سال 1380 كه مسئولان اين شهرستان به فكر راه اندازی طرح سالم سازی دريا در منطقه عسگر آباد افتادند، نام عسگر آباد كم كم در بين مسافران سواحل گيلان از نقطه ای ناشناخته به نقطه ای آشنا تبديل شد. بكر بودن اين منطقه، اجرای صحيح طرح سالم سازی و ايجاد برخی از امكانات رفاهی باعث شده است بسياری از گيلانيان كه در روزهای تعطيل تابستان به دنبال مكانی زيباتر براي شنا می گردند، به عسگرآباد بيايند، و اين جدا از مسافرانی است كه از استان های ديگر با شنيدن آوازه اين منطقه زيبای ساحل به اينجا می آيند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید