معرفی شهر کشکسرای

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

کُشکسَرای یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی ایران است. این شهر در بخش مرکزی شهرستان مرند قرار دارد.

کشکسرای در ۱۵ کیلومترشهرستان مرند نه شهر بلکه یکی از باغ شهرهای ایران دارای موقعیت ارتباطی بالا و دروازه آذربایجان شرقی به اروپا محسوب می‌شود. و آخرین شهر استان در مسیر اروپا و نزدیک‌ترین شهر استان به مرز ترکیه و از کشکسرای به بازرگان ۱۷۰ کیلومتر است.

از لحاظ اقتصادی این شهر جز شهرهای ثروتمند منطقه محسوب می‌شود و درآمد اکثر اهالی این شهر از حوزه حمل و نقل و ترانزیت کالا به ایران و اروپا تأمین می‌شود و همچنین از لحاظ کشاورزی و باغداری از جمله پیشتازان این عرصه محسوب می‌شود و میوه‌های این شهر از جمله زردآلو و خیار و گوجه فرنگی این شهر به علت نوع خاک و آب این منطقه در ایران مشهور است به طوری که زردآلوی این شهر را به اسم زردآلوی مرند در ایران می‌شناسند.

آشنایی با شهر کشکسرای

رودخانه قره چای کشکسرای که در طول سال جاریست و از کوه‌های ارلان و پیربالا سرچشمه می‌گیرد از قسمت جنوبی این شهر می‌گذرد و کشاورزان از این رود در طول سال بهره می‌گیرند ولی به علت عدم استفاده صحیح از این رودخانه و عدم احداث سد و آب بند در مسیر این رود باعث هدر رفت این نعمت خدادادی می‌شود.

محصولات سفر

1 دیدگاه دربارهٔ «معرفی شهر کشکسرای»

  1. خیلی ناقض ومبتدی معرفی کردید بجز اینکه یک رودخانه از زیر این دهستان می‌گذردوجزو مرند من متوجه نشدم چقدر وسعت داره چقدر جمعیت داره موقعیت جغرافیایی وبیو گرافی تعریف نشده است

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید