بنر هدر

معرفی جاهای دیدنی شهر عشق آباد

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

عشق آباد شهری است در استان خراسان رضوی در شرق ايران. اين شهر در بخش مرکزی شهرستان نيشابور قرار دارد.
جمعيت اين شهردر سال 1385، برابر با 1,336 نفر بوده است.
شهر عشق آباد در بخش ميان جلگه در فاصله 15 كليومتری شهر ستان نيشابور به سمت كاشمر واقع شده است كه در وسط اين شهر آرامگاه امامزاده سيدحمزه بن موسی بن جعفر يكی از برادارن امام رضا (ع) می باشد كه به همت شهرداری و هئيت امناء اين امامزاده از سال 1384 بازسازی شده و در اين مكان پارك تفريحی توسط شهرداری بنا گرديده كه همه روزه خليل عظيمی از دوستداران ائمه اطهار در اين مكان گرد هم می آيند .

کویر عشق آباد

عشق آباد نام شهر کوچکی است در جنوب نیشابور و در کیلومتر ۲۵ جاده نیشابور به کاشمر قرار دارد. کوه ها و طبیعت این جاده بسیار زیبا و دیدنی است. گنبدهای تاریخی مهرآباد قبل از شهر عشق آباد و در این مسیر قرار دارند. این گنبدها، مقبره هایی متعلق به قرن ششم هجری و دوره سلجوقی هستند. بلافاصله بعد از عشق آباد منطقه حفاظت شده رئیسی قرار دارد. فضایی کاملا متفاوت و جنگل انبوه طاق و گز! لمس طبیعت کویری و رمل های ماسه ای در ۲۵ کیلومتری نیشابور تجربه جالبی خواهد بود. پس از بازدید از کویر، مسیر را به سمت روستای چلپو ادامه خواهیم داد. چلپو روستایی کوچک است در دل ارتفاعات کوهسرخ که جاده نیشابور کاشمر دقیقا از وسط آن عبور می کند.

معرفی جاهای شهر عشق آباد خراسان رضوی

ارتفاعات و طبیعت منحصر به فرد منطقه که از لحاظ گردشگری بسیار ناشناخته و مهجور مانده، فوق العاده است. بعد از روستای چلپو دو دره به موازات هم قرار دارد که هر یک فضایی کاملا متفاوت با دیگری دارد.یک تنگه باریک با کلوت های زیبا و منحصر به فرد!

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید