بنر هدر

معرفی شهر فرون آباد استان تهران

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

فرون آباد در نزدیکی شهر پاکدشت و تهران واقع شده است و فاصله آن از شهر پاکدشت 10 کیلومتر و از استان تهران 15 کیلومتر می باشد .

این شهر با قدمت بیش از ۵۰۰ سال در قدیم به نام فرین آباد شناخته می شد که امروزه با نام فرون آباد در نقشه استان تهران جای گرفته است. شهر فرون آباد درگذشته جزء دهستان های شهرستان پاکدشت بوده است و به دلیل داشتن زمین های هموار و وجود خاک حاصلخیز و زراعتی مانند دیگر قسمت ها توسعه و رشد چشم گیری داشته و به روستا و سپس به بخش تبدیل شد . در سال ۱۳۸۹ توسط رئیس جمهور وقت آن دوره آقای دکتر احمدی نژاد به شهر تبدیل شد و بافت شهری به خود گرفت .

معرفی شهر فرون آباد استان تهران

موقعیت شهری فرون آباد در شهرستان پاکدشت

موقعیت شهری فرون آباد از سمت شمال به جاده ترانزیتی و اتوبان امام رضا و منطقه ۱۵ و ۲۰ تهران ، از سمت جنوب به اراضی شهر ری و ورامین ، از سمت غرب به خاور شهر و اراضی عباس آباد و از شرق به خاتون آباد منتهی می شود .

رشد اقتصادی و تعداد روستاهای فرون آباد در پاکدشت

اگر بخواهیم به صورت دقیق تعداد روستاهای فرون آباد را نام ببریم می توانیم به ۵ روستا به نام های قشلاق فرون آباد ، حاجی آباد ، قشلاق حاجی آباد ، قلعه نو املاک و قشلاق قلعه نو املاک اشاره کرد  که مرکز شهر آن شهر فرون آباد است . شهر فرون آباد به دلیل قرار گیری در مسیر تهران _مشهد و نزدیکی به تهران دارای مراکز صنعتی عمده و جابه جایی های جمعیتی است .این شهر به عنوان یک شهر تازه تأسیس باید برای ایجاد امکانات رفاهی مناسب و زیرساخت های شهری آن تلاش گسترده ای شود . تا به امروز نیز با وجود کارگاه های صنعتی کوچک و بزرگ این رشد اقتصادی منطقه ای چشم گیری داشته است .

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید