بنر هدر

جاذبه گردشگری پارک جنگلی شیرآباد

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

پارک جنگلی شیرآباد که از جاذبه های گردشگری رامیان است ، در شش کیلومتری جنوب جاده اصلی ارتباطی تهران –شمال قرار گرفته است . این راه پارک جنگلی شیرآباد را با شهرهای کوچک و بزرگ استان نظیر شیر آباد، خان ببین آزادشهر، گرگان و گنبد ارتباط می‌دهد. آبشار و غار شیر آباد در نزدیکی خان ببین که در حال حاضر دارای خدمات و امکاناتی نیز می‌باشد به ویژه همراه با سایت آبشار زیبای کبودوال می‌تواند به عنوان یک مجموعه گردشگری در منطقه مطرح و تقویت کننده همدیگر باشد .

جاذبه گردشگری پارک جنگلی شیرآباد

در این طبیعت زیبای جنگل می شود گونه های گیاهی کمیابی مانند درختان سرخدار، ملچ، افرا و گونه های حیوانات وحشی نظیر خرس، پلنگ، شغال، گرگ و روباه در محیطی سرسبز و زیبا را دید. هر چند که در کنار پیاده روی در این فضای زیبا نمی توان چشم روی جست و خیز مارال های زیبا و گربه های جنگلی لابلای درختان تنومند آن بست. همه این زیبایی ها در جنگل شیرآباد که به عنوان یک اثر طبیعی در فهرست سازمان محیط زیست به ثبت رسیده به یک طرف، ملودی پیچیده در فضای آرامش بخش از سمت آبشارخان به بین به طرف دیگر.

در 16 کیلومتری شرق پارک طبیعت شیرآباد یک پاسگاه سیار پلیس راه و در 24 کیلومتری شرق (دو راهی رامیان) نیز پاسگاه اصلی پلیس راه وجود دارد.

به غیر از شهر رامیان، شهرهای آزادشهر و علی آباد با فاصله ای نه چندان دور از پارک طبیعت شیرآباد دارای اداره راه می باشند که مجهز به وسایل و ماشین آلات راهداری و پرسنل لازم می باشند. علاوه برآن مرکز استان نیز از پارک شیرآباد فاصله خیلی زیادی ندارد (حدود 55 کیلومتر ) و در مواقع اضطراری می توان از امکانات استانی در این خصوص استفاده نمود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید