آبشار اسپه او ، از جاذبه‌های طبیعی مازندران

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

یکی از جاذبه‌های طبیعی بهشهر در استان مازندران، آبشار اسپه او نام دارد که در ۳۰ کیلومتری بهشهر در نزدیکی روستای پاسند، در ارتفاعات رشته‌‌کوه البرز در منطقه هزار جریب قرار گرفته است.

آبشار اسپه‌او،‌ آبشاری پلکانی و کاسه‌ای است که حوضچه‌های آهکی متعددی در ۷ طبقه دارد و ارتفاع این آبشار بیش از ۴۰۰ متر است و از چشمه‌ای که از شکاف سنگی در زیر درختی کهنسال می‌جوشد، سرچشمه می‌گیرد.

آبشار اسپه او ، از جاذبه‌های طبیعی مازندران

با رفتن به این آبشار، می‌توانید دمی به استراحت بنشینید و به صدای دلنواز آب گوش فرا دهید یا پیک نیکی ساده را در کنار همراهانتان برپا کنید تا اوقات خوشی داشته باشید.

اسپه او از دو کلمه محلی تشکیل شده که “اسپه” به معنای سفید و او به معنی آب است. اگر در فصل بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید، می‌توانید طبیعتی سبزپوش را ببینید و از هوای مطبوعش لذت ببرید.

آبشار اسپه او در منطقه‌ای جنگلی و سرسبز قرار دارد که حین گذر از مسیر آن، می‌توانید زیبایی‌های بسیاری را ببینید، با عبور از میان جنگلی انبوه، می‌توانید پا در آبِ رودخانه بگذارید و خستگی راه را از تن به در کنید، همچنین می‌توانید به گرفتن عکس از مناظر زیبای اطرافتان مشغول شوید و لحظاتی شیرین را در آلبوم خاطرات ذهنتان به ثبت برسانید.

آبشار اسپه او ، از جاذبه‌های طبیعی مازندران

مسیر دسترسی
برای رسیدن به این آبشار میبایست ابتدا از طریق جاده بسیار زیبا و جنگلی روستای پاسند به روستای ولم  و رودخانه جزی رسید.
برای رسیدن به این آبشار باید چند کیلومتری به شهر بهشهر مانده با دیدن تابلوی روستای پاسند در سمت راست جاده گرگان – ساری در اولین بریدگی جاده دور زده و بعد از گذر از ورودی روستا از ورودی دوم که ورودی جنگل پاسند می باشد از طریق جاده بسیار زیبا و جنگلی روستای پاسند پس از 30 دقیقه به رودخانه (نکاء ) رسید و از این نقطه به بعد با پای پیاده در راستای خلاف جهت رودخانه (به سمت شرق) حرکت نمود.  قسمتهائی از این مسیر از داخل رودخانه میگذرد لذا پیمایش مسافت تقریبا دو ساعته این آبشار بسیار مفرح و لذت بخش است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید