بیابان سایه خوش ، از زیباترین جاذبه‌های طبیعی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

بندر لنگه یکی از بنادر مهم و قدیمی ایران است که به دلیل مرواریدهای خوبی که از آنجا صید می‌کردند، آن را به نام بندر مروارید نیز می‌شناختند. تصور بیابان در کنار دریا شاید کمی عجیب و دور از ذهن باشد اما بیابانی در ایران با نام سایه خوش در مجاورت خلیج فارس قرار گرفته است. اینجا می‌توانید به فاصله کمی از خلیج فارس به بیابان بروید و زیبایی‌ها و سکوت کویر را تجربه کنید. این بیابان در غرب روستای سایه خوش و در 55 کیلومتری بندر لنگه واقع شده است که با چشم‌انداز‌های مسحورکننده‌اش چشمان هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

بیابان سایه خوش ، از زیباترین جاذبه‌های طبیعی

این جاذبه به دلیل بیابانی بودن تا مدتی پیش ناشناس بود. اما با انتشار عکس‌های کلوت‌های آن در شمار زیباترین جاذبه‌های طبیعی قرار گرفت. کلوت پدیده‌ای منحصر به فرد است که بر اثر عوارض طبیعی در کویر ایجاد می‌شود. این پدیده مانند مجسمه‌ها و ستون‌های بی‌نظیری سرتاسر کویر قرار می‌گیرند و آن را به فضایی رمز آلود تبدیل می‌کنند.«بیابان سایه خوش» مرکز مهمی از اجتماع کلوت‌های لایه لایه و زیباست.

بیابان سایه خوش ، از زیباترین جاذبه‌های طبیعی

منطقه سایه خوش که از جاذبه های گردشگری بندرلنگه میباشد،از سواحل بسیار زیبایی به دلیل مجاورت با خلیج فارس بر خوردار است. ساحل مهتابی یکی از زیباترین این سواحل است.پیش از انقلاب ایران در این ساحل اسکله بوده است و افرادی در این ساحل زندگی می کردند. کلوت‌های خوش تراش آن که بر اثر فرسایش باد و آب شکل گرفته‌اند، شمایل عجیبی به آن داده‌اند که در کمتر جای جهان می‌توان یافت. نخلستان‌های بسیار زیبایی از ان دوره بجا مانده است.
روستای سایه خوش در مجاورت این منطقه دارای قدمتی طولانی است. از آثار باستانی روستا می توان به بندحسن و کاروانسرای صفوی که محل استراحتگاه کاروانیان بوده اشاره کرد. این روستا دارای مسجد، دبستان، ۲۵ آب‌انبار، مدرسه راهنمایی، مخابرات، دفتر پست، بانک، دسترسی به اینترنت دهیاری و خانه بهداشت است و حدود ۳۰۰۰ اصله نخل دیم در آن وجود دارد. پیشه اغلب مردم روستا ماهی گیری، دامداری، پرورش میگو، کشاورزی و بازرگانی است.

بیابان سایه خوش ، از زیباترین جاذبه‌های طبیعی

در سفر به بندر لنگه از دیدن چشمه آبگرم روستا غافل نشوید که جاذبه‌ای طبیعی محسوب می‌شود.این چشمه در مسیر جاده بندر خمیر به بندرلنگه قرار دارد. فاصله چشمه تا روستای سایه خوش در حدود ۴ کیلومتری است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید