جذابترین تفریحات آبی در جزیره کیش چیست؟

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

جزیره کیش یکی از زیباترین و پرطرفدارترین جزیره ها و مکان های تفریحی در کشورمان محسوب می شود. این جزیره مانند مرواریدی در خلیج همیشه فارس می درخشد.یکی از دلایلی هم که مردم را ترغیب به سفر به شهری چون کیش می‌کند، دریای آبی و تفریحات آبی‌اش است. در هیچ کجای ایران مثل کیش امکان تفریحات آبی وجود ندارد، مگر اینکه به کشور دیگری در این کره خاکی بروی. برای همین هم هست که تفریحات آبی کیش هر ساله خیلی‌ها را به این جزیره می‌کشاند تا برای یکبار هم که شده تجربه‌اش کنند، هرچند که هزینه این تجربه چندان هم ارزان نیست.

در کیش چه تفریحات آبی وجود دارد؟

با سفر به این منطقه زیبا که از جاذبه های کیش میباشد،از امکانات فوق العاده آن استفاده کرده و ورزش های هیجان انگیزی را تجربه کنید.

1-اسکی روی آب (کیبل اسکی)

اولین مکانی که امکان اسکی روی آب را در خاورمیانه فراهم کرده است جزیره کیش است. شما با سرعتی معادل سی کیلومتر روی آب به حرکت در می آیید. این تفریح به دو صورت اسکی با قایق و کیبل اسکی قابل انجام دادن است.

2-فلای بورد از جدیدترین تفریحات آبی کیش

یکی از جدیدترین تفریحات آبی کیش فلای بورد است. فلای بورد وسیله‌ای است که آن را به جت اسکی وصل می‌کنند و آب با فشار زیاد شخص را بالا می‌برد و اگر بخواهد می‌تواند از آن بالا در آب شیرجه بزند یا حرکات نمایشی انجام دهد. آن بالا آدم حس پرنده‌ای را دارد که روی آب پرواز می‌کند.  فلای بورد نیاز به عکس العمل سریع دارد چون حفظ تعادل در آن بالا سخت است و احساسی شبیه به فرار از جاذبه زمین به آدم دست می‌دهد. برای استفاده از فلای بورد باید راهی سایت‌های تفریحی جزیره شد. قبل از سوار شدن بر فلای بورد اگر نیاز به آموزش داشته باشید نیم ساعت به شما آموزش داده می‌شود.

3- غواصی

به اعماق دریا بروید و با دیدن انواع ماهی ها و آبزیان رنگارنگ از خلیج زیبای فارس دیدن کنید. البته نگران نباشید قبل از ورود به آب آموزش های لازم به شما داده می شود. فعالیت های مختلفی در کنار غواصی می توانید انجام دهید مانند اسنورکلینگ که به صورت سطحی می توانید به غواصی بپردازید. برای عکس برداری هم از امکان ماکرو استفاده می شود. از شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید در شب به غواصی بپردازید از نایت دایو استفاده کنید.

اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید قبل از ورود به آب حتما مسئولین را از آن آگاه سازید. به آموزش های لازم توجه کنید و حتما آن ها را رعایت کنید. نگران تجهیزات غواصی هم نباشید تمامی آن ها در اختیار شما قرار می گیرد.

4-شاتل کیش

از هیجان انگیزترین ورزش های آبی در کیش شاتل ساواری است که هم به صورت دسته جمعی و هم تک نفره امکان پذیر است. شما در این ورزش سوار یک تیوب می شوید و با قایق های تندرو با سرعت بسیار بالا بر روی سطح دریا کشیده می شوید و هیجان وصف ناپذیری را تجربه خواهید کرد. شاتل سواری ورزشی پر از هیجان و لذت بخش می باشد. توصیه ما به شما این است که اگر قصد سوار شدن به شاتل را دارید باید ماهیچه های قوی داشته باشید تا موقع دور زدن قایق های تندرو از روی تویوب به داخل آب نیافتید.

5-پاراسل؛ چتربازی روی آب‌های خلیج فارس

چتربازی بر فراز آب‌های نیلگون خلیج فارس یا همان پاراسل یکی از تفریحات هیجان‌انگیز دیگر جزیره است. سوار بر چترپاراسل که قابلیت بالارفتن تا ارتفاع ۱۵۰ تا ۳۰۰ متر را دارد می‌شوید و جزیره را از آن بالا می‌بینید. چتر به  سیله قایقی تندرو بر روی آب کشیده می‌شود و بالا و بالاتر می‌رود، طوری که به محض فرود دلتان می‌خواهد دوباره آن بالا باشید. در کیش برای استفاده از چتر پاراسل باید یا راه مجتمع تفریحات دریایی را درپیش گرفت یا پارک ساحلی مرجان و دامون ساحلی را.

6-بنانا کیش

از دیگر ورزش های هیجان انگیزی که در جزیره کیش وجود دارد بنانا است. این ورزش نوعی تیوب تندروست که می توانید از آن به صورت دست جمعی یا تک نفره استفاده کنید. شما سوار بر این تیوبها شده و توسط قایقهای تندرو با سرعت بسیار بالایی روی سطح دریا کشیده می شوید، اگر اهل تجربه کردن هیجان انگیزترین فعالیت ها هستید پیشنهاد می کنیم که حتما بنانا را استفاده کنید.

7-اسکوتر زیر دریایی

یکی از جدیدترین تفریحات آبی کیش، اسکوتر زیردریایی است. غواصی با اسکوتر زیردریایی درست است که شبیه غواصی زیر آب است ولی با آن تفاوت‌هایی نیز دارد. برای سوار شدن بر اسکوتر زیردریایی که در حقیقت وسیله‌ای شبیه به موتوربرقی است و کپسول اکسیژن به آن متصل است، نیاز به بلد بودن شنا یا حمل وسایل غواصی نیست. خیلی شیک سوار اسکوتر می‌شوید و به زیر آب می‌روید و برای دقایقی با ماهی‌ها و مرجان‌ها همنشین می‌شوید. آنهایی که سن‌شان بالای ۱۲ سال است می‌توانند از این وسیله استفاده کنند. کجا؟ جنب هتل شایان و مدرسه غواصی.

8-بیگ بال

شاید در بسیاری از ویدیوهای خارجی دیده باشید که عده ای در توپ هایی هستند و از ارتفاع قل می خورند و پایین می آیند، در جزیره کیش می توانید به راحتی این تماشا را به واقعیت تبدیل کنید و درون بیگ بال هایی بروید و با قل خوردن آنچه را که دیده را تجربه کنید. برای لذت بردن از این تفریح به ساحل مرجان بروید و در بازه زمانی صبح تا ساعات پایانی شب از آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که به هنگام گرمی هوا به ویژه ساعات میانی روز این تفریح به کسی ارایه نمی شود. بیگ بال نیز جز پرطرفدارترین ورزش های آبی در کیش است.

9-ماهی گیری

ماهیگیری در فضای آرامش بخش دریا بسیار روح نواز است. با تجهیزاتی که در اختیارتان قرار می گیرد به سادگی ماهیگیری کنید.

10-جت اسکی

کلاسیک‌ترین تفریح آبی کیش جت اسکی است که تقریبا همه با آن آشنا هستند. سواری مهیجی که ریش و قیچی دست خودت است و می‌توانی خودت آن را برانی، به شرطی که قبلا آموزش‌های لازم را دیده باشید.

11-کایت بوردینگ

کایت‌ بوردینگ (Kiteboarding) از تلفیق اسکی روی آب و پاراگلادینگ شکل گرفته است. در این ورزش از نیروی کشش کایت برای اسکی روی سطح آب بهره می برند.

معمولا امکانات این تفریح را به کسانی ارایه می دهند که آمادگی جسمانی کافی دارند و قبلا تجربه این فعالیت و مشابه آن را داشته اند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید