بنر هدر

تور آنتالیا ؟ ارزانترین و بهترین مسافرت به آنتالیا

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

چرا سفر به آنتالیا را انتخاب میکنید؟ دلیل انتخاب شما هم شهرت فراوان آن است؟ خب طبیعتا شهرت آنتالیا بی دلیل نیست اما سفر  به آنتالیا با تور یا بدون تور می تواند مناسب ترین و بهترین تصمیم باشد جای بحث دارد.

همانطور که در مطلبی مبنی بر سفری به آنتالیا در یک روز تعدادی از جاذبه های دیدنی آنتالیا را معرفی کردیم اما این برای توصیف فراوانی دیدنیهای آنتالیا کافی نیست.

اگر انتظار سفری با خیال راحت دارید به آنتالیا سفر کنید. آنقدر جاذبه های گردشگری در آنتالیا وجود دارد که میتوانید به هر تعداد روزی که مایلید در آنجا اقامت داشته باشید.

جاهای دیدنی آنتالیا

۱ – شهر قدیمی کالیچی

تور آنتالیا ؟ ارزانترین و بهترین مسافرت به آنتالیا

محله پر پیچ و خم کالیچی که میتواند یکی از مناسب ترین اماکن تفریحی جهت پیاده روی در سفر شما باشد.بطوریکه قدم زدن در کالیچی حال و هوای مسافرت را خوب میکند. چراکه خیابان های سنگفرش شده آن و همچنین سقف های قرمز رنگ خانه های شهر و عمارت های تاریخی زمان عثمانی که احیا شدند به زیبایی های آن می افزاید.

در مراکز خرید و هتل های کالیچی که معمولا تور آنتالیا به آنجا میرود بیشتر میتوان از سوغاتی های آنها بهره برد.

کالیچی بیشتر بدلیل قدمت زیادش یک مکان مناسب جهت گشت و گذار است در غیر این صورت مکانی برای طبیعت گردی و فراوانی جاذبه های گردشگری نمی باشد.

اگر به معرفی کلیاتی از جاذبه های دیدنی کالیچی پرداخت ،میتوان بیشتر از معابد قدیمی این شهر که همواره به مساجد تبدیل شدند و دروازه قلعه و برج ساعت چوبی وهمچنین مناره شکسته ای که در قرن ۱۸ میلادی ساخته شد نام برد.

۲ – بندر قدیمی

تور آنتالیا ؟ ارزانترین و بهترین مسافرت به آنتالیا

بندرگاه قدیمی که در بستر سخره های و دریا قرار دارد و چشم انداز زیبایی را رقم زده است. در کنار این زیبایی  شاهد کافه ها، بوتیک ها، و بازارهایی وجود دارد که سفر به منطقه را کامل تر میکند این بندر از قرن ۲ تا اواسط قرن ۲۰ از اصلی ترین قطب های اقتصادی آنتالیا بود و باعث رونق تجارت و اقتصاد این منطقه می شد.

لذت بخش ترین لحظه ها را می توانید در آنجا تجربه میکنید، چراکه با تابش نور خورشید بر آبهای نوار ساحلی بهمراه نوشیدن قهوه و یک شنای دریایی این لحظه های خوش را برای خود رقم می زنید.

۳ – موزه آنتالیا

تور آنتالیا ؟ ارزانترین و بهترین مسافرت به آنتالیا

اگر واقعا به جاذبه های تاریخی و همچنین تاریخ ترکیه علاقه دارید اصلا این موزه را از دست ندهید. موزه آنتالیا حتما و شاید یکی از بهترین تفریحات علاقمندان به تاریخ می باشد.

۴ – مناره ییولی

تور آنتالیا ؟ ارزانترین و بهترین مسافرت به آنتالیا

از منار ایویلی (مناره شفاف) میتوان بعنوان برجسته ترین جاذبه های دیدنی آنتالیا و نقطه عطف جذابیت این منطقه نام برد. این مناره توسط سلطان سلجوقی علاء الدین کیکوباد ساخته شده است که نمونه بارز معماری سلجوقی می باشد.

۵ – دروازه هادریان

تور آنتالیا ؟ ارزانترین و بهترین مسافرت به آنتالیا

هادریان یکی از بهترین و دراماتیک ترین دروازه های ورودی که راه ورود به کالیچی تشکیل شده از سنگ های مرمر به اندازه ای به زیبایی کنار هم قرار داده شدند که از وارد شدن به درون آن لذت می برید. لحظه های لذت بخش و زیبا را با قدم زدن در فضای ورودی حیاط و تزئینات غنی و منبت کاری های حیرت انگیز مشاهده می کنید.

۶ – قلعه رومی

تور آنتالیا ؟ ارزانترین و بهترین مسافرت به آنتالیا

قلعه رومی بنا شده در قرن دوم که با ارتفاع ۱۴ متری که تا بحال کسی ندانسته که دلیل ساخت این بنا چیست؟ و عملکرد اساسی آن چه می باشد.اما مردم بر این باورند که قلعه بعنوان برج مراقبت یا فانوس دریایی در بندر زیبا و قدیمی این شهر است.

بطوری که میتوان تصویری به یاد ماندنی از غروب بندر تهیه کرد و از تماشای مناظر و چشم انداز های اطراف لذت برد.اگر با تور آنتالیا به ترکیه سفر کردید میتوانید قلعه رومی را در برنامه های خود بگنجانید تا از جاذبه تاریخی زیبای آن لذت ببرید.

۷ – آسپندوس آنتالیا

تور آنتالیا ؟ ارزانترین و بهترین مسافرت به آنتالیا

شاید بتوان گفت یکی دیگر از اصلی ترین و زیباترین جاذبه گردشگری آنتالیا که همواره با تور هم همراه است به آسپندوس است. اگر برنامه یک روزه مسافرت به این منطقه را دارید می توانید از جاذبه های گردشگری زیبایی که در نزدیکی آسپندوس وجود دارد لذت ببرید.

۸ – ترمسوس

تور آنتالیا ؟ ارزانترین و بهترین مسافرت به آنتالیا

ترمسوس در ۳۴ کیلومتری شمال غربی آنتالیا از مکان‌های باستانی جذاب است. این مکان در نزدیکی پارک ملی و در ناحیه شمال‌غربی استان و به فاصله ۳۴ کیلومتر از مرکز شهر واقع شده است. ترمسوس یکی از شهرهای شگفت انگیز پیسیدیه بوده است که بر روی رشته کوه توروس  و در ارتفاع ۱۰۵۰ متری بالاتر از سطح دریا ساخته شده است. امروزه این مکان جزو لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

شهر باستانی ترمسوس اولین بار توسط سولیم‌ها که در منطقه پیسیدیه زندگی می‌کردند بنا شده است. سولیم‌ها کسانی بودند که در ایلیاد هومر از آنها در ارتباط با افسانه بلروفون نام برده شده است. ما اطلاعات زیادی از آنها نداریم اما احتمالا خواستگاه این قوم آناتولی بوده است، برخلاف مهاجران این منطقه که  از سمت دریا آمده بودند. این شهر از معدود جاهایی بوده است که اسکندر بزرگ در سال ۳۳۳ قبل از میلاد نتوانست آن را تصاحب و به قلمرواش اضافه کند، به دلیل اینکه مانند یک لانه عقاب در بین دو کوه ساخته شده بود و مخفی بود. حتی امروزه هم اگر کسی بخواهد از این شهر باستانی بازدید کند، باید از وضعیت جسمی خوبی برخوردار باشد تا این مسیرِ سربالایی را بپیماید؛ اما زمانی که به بالا برسد چشم‌انداز فوق العاده ای را خواهد دید.

چگونه به ترمسوس برویم؟
با اتوبوس در ۲۰ دقیقه خود را با تراموا به ایستگاه اتوبوس اوتوگار رسانده و از آنجا بسته به انتخابتان با تاکسی یا مینی ون به ترمسوس بروید البته اگر با تور آنتالیا به آنجا میروید در برنامه های خود بگنجانید.

۹ – پرگه

تور آنتالیا ؟ ارزانترین و بهترین مسافرت به آنتالیا

پرگه شهری تاریخی باستانی در فاصله ۱ ۸کیلومتری آنتالیا است.

در قرن ۱۲ (قبل از میلاد مسیح) یونانیان مهاجرت بزرگی از شمال ترکیه به جنوب ترکیه کردند. هنگام ورود آنها به جنوب ترکیه نژادهای مختلف وارد این محدوده شدند و از این رو یونانیان نام آن محله را پامفیلیا نهادند. در آن زمان پامفیلیا مکانی بسیار مهم برای تجارت در شهر پرگه بود که امروزه به عنوان شهر تاریخی از آن استفاده می شود.

تور آنتالیا ؟ ارزانترین و بهترین مسافرت به آنتالیا

به شما توصیه می‌کنیم در صورت سفر به آنتالیا، حتما از شهر پرگه دیدن نمایید. فاصله شهر پرگه تا آنتالیا، اسپندوس، ترمسوس به ترتیب ۱۷ ، ۳۴ و ۴۷ کیلومتر می باشد.

چگونه به شهر پرگه برویم؟
در جاده ی اصلی لارا با اتوبوس های خط LC73 خود را به هتل کلاب سرا برسانید و پیاده شوید. از انجا خود را با تاکسی به شهر پرگه بروید.

۱۰ – الیمپوس و چیمرا

تور آنتالیا ؟ ارزانترین و بهترین مسافرت به آنتالیا

سواحل مدیترانه‌ای و شرجی ترکیه دارای آثار باستانی و زیبای جذابی و متنوعی است، یکی از این جاذبه‌ها در شهر ساحلی آنتالیا شهر باستانی و کهن الیمپوس است که دارای ساحل و دهکده‌ای به همین نام نیز هست. شهر باستانی الیمپوس درست در حدود ۵۵ کیلومتری جنوب غربی شهر ساحلی آنتالیا در نزدیکی ساحل قرار گرفته است. این شهر باستانی به حدی زیبا است که بازدید از آن شما را شگفت زده خواهد کرد.

۱۱ – ساحل کنییالتی

تور آنتالیا ؟ ارزانترین و بهترین مسافرت به آنتالیا

ساحل کنییاتی در شرق آنتالیا می باشد که سواحل شن و ماسه ای زیبا در جوار کوهستان که با امکانات رفاهی فراوان و در دسترس از علاقمندی های مسافران می باشد. برای گشت و گذار در این منطقه و استراحت چند ساعته میتوانید آفتابگیر ها و آلاچیق های چتر دار را اجاره کنید تا از نور مستقیم خورشید در امان باشید. همچنین امکاناتی چون سرویس بهداشتی و حمام های تمیز و زیبا و ارائه خدمات تغذیه ای مانند رستوران های و طبخ غذاهای سنتی و فست فود ها را داراست.

۱۲ – چشمه کارست

تور آنتالیا ؟ ارزانترین و بهترین مسافرت به آنتالیا

چشمه های کارست در نواحی اطراف آنتالیا قرار گرفته‌اند و حاصل نفوذ آب از مخازن بزرگ‌تر زیرزمینی به مخزنی کوچک‌تر و خروج آن از چشمه است. رسوبات آهکی به جامانده از این چشمه‌ها، پس از گذراندن دوره‌ی ۱.۵ تا ۲ میلیون ساله، به تراس‌های تراورتنی وسیعی تبدیل شده‌اند که مشابه آن را می‌توان در پاموکاله دید. این منطقه با صخره‌ها و پلکان‌های آهکی، میزبان آبشارها و آبگیر‌های متعددی است.

۱۳ – ساحل لارا

تور آنتالیا ؟ ارزانترین و بهترین مسافرت به آنتالیااز مهم ترین سواحل آنتالیا، ساحل های لارا، ساحل کنیاتی، ساحل غربی آنتالیا (ساحل نور) ، سواحل شرقی آنتالیا (سواحل ماسه طلایی)، سواحل تکیروا آنتالیا و …
هستند.ساحل ماسه ای لارا در حدود ۱۲  كیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد، که یکی از زیباترین شهرهای سواحل مدیترانه است. از این منطقه، مناظر زیبای كوه های مقابل قابل رویت هستند. كمی دورتر از ساحل، پارک ملی و ساحل توپ جام قرار دارند كه جزو مناظر دیدنی دیگر این منطقه هستند. تمام سواحل زیبای آنتالیا در ترکیه و حتی ایران شهرت دارند.

۱۴ – غار کارین (کارین مگراسی)

تور آنتالیا ؟ ارزانترین و بهترین مسافرت به آنتالیا

غار کارین،ازجاذبه های گردشگری آنتالیاست که توسط انسان های اولیه کشف شده و کشفیات آن مربوط به دوران ابتدایی زندگی است. یافته های استخراج شده در اینجا شامل استخوان ها و دندان های متعلق به انسان اولیه است.

حفاری این غار در سال ۱۹۴۶ آغاز شده و کشفیات شامل (بقایای اسکلت از نئاندرتال ها) است که مربوط به زمان پالئولیت در حدود ۵۰۰۰۰ سال پیش است.
چیزهای کشف شده ی این غار در موزه ی کوچک اما جامعی جمع آوری شده است. بازدید از این غارهای بزرگ و زیبا، فرصتی مناسب برای گشت و گذار آسان به همراه خانواده و دوستانتان است. سعی کنید روزی که کمتر شلوغ باشد، برای دیدن این غاربروید. با تور آنتالیا می توانید از این مکان زیبای تاریخی و دیگر جاذبه های گردشگری آنتالیا لذت ببرید.

۱۵ – فازلیس آنتالیا

تور آنتالیا ؟ ارزانترین و بهترین مسافرت به آنتالیا فازلیس خرابه های در شمال شهر تکیرووا در منطقه کمر استان آنتالیا در ترکیه واقع شده است. مابین کوه ها و جنگل های و پارک ملی ، و در ۵۷ کیلومتری بزرگراه آنتالیا-کوملوکا قرار دارد.  دیگر شهرهای باستانی در سرتاسر ساحل نیز از طریق تورهای قایق بادبانی روزانه قابل دسترسی هستند. این شهر توسط در کنار رودی پیش از میلاد تاسیس شد .فازلیس مهمترین شهر بندر شرقی و مرکز تجارت بین یونان، آسیا، مصر و فنیکیا بود، هرچند که متعلق به لیگیان نبود. این شهر پس از فروپاشی آسیای صغیر توسط ایرانیان فتح شد. در ۴۶۸ پیش از میلاد، به شهر حمله کرد و در کشور دالیان را به جای نام شهر گذاشت بعدها توسط اسکندر کبیر دستگیر شد.

فازلیس یک شهر بندر باستانی است که الکساندر بزرگ مجموعه های زمستانی را  پیش از میلاد به بنا کرده است. باقی مانده های تاریخ ،معابد، تئاتر و رودخانه هنوز هم می توان در اینجا یافت. مکان ساحلی به نظر می رسد شبیه بهشت است. همچنین یک موزه وجود دارد که یافته های مختلف حفاری شده را نشان می دهد.

۱۶ – پارک ملی کوپرولو کانیون

تور آنتالیا ؟ ارزانترین و بهترین مسافرت به آنتالیا

یک سفر بی نظیر در میان صخره های سر به فلک کشیده که رودخانه ی زیبا و پر آبی از میان آن عبور میکند تا صحنه های دراماتیک را در برابر یکی از معروف ترین و محبوب ترین آب های شفاف ترکیه برای مسافران خود رقم بزند. در تور آنتالیا می توانید از تورهای یک روزه سفر با قایق به این مقصد استفاده کنید.

تور آنتالیا ؟ ارزانترین و بهترین مسافرت به آنتالیا

گردشگران در این منطقه حفاظت شده می توانند پیاده روی کنند ، قایقرانی در میان آب های خروشان را تجربه نمایند ، خرابه های تئاتر رومی را کشف کنند ، معبد زئوس در شهر کوهستانی سلگه را ببینند و از دیدن منظره های چشم نواز لذت ببرند . همچنین پل رومی اولوک که بر روی کوپرولو کانیون ساخته شده در این پارک واقع شده و از دیدنی های آنتالیا می باشد . پوشش گیاهی این منطقه از کاج ، سرو و سدر تشکیل شده و از جمله حیواناتی که در این منطقه زندگی می کنند می توان به آهو ، بز کوهی ، خرس ، روباه ، گرگ و خرگوش اشاره کرد. ضمنا در رودخانه این دره نیز تعداد زیادی قزل آلا وجود دارد.

حالا برای سفر خود برنامه ریزی کنید چه با تور آنتالیا چه با تور ترکیه فقط زیبایی های این مناطق را از دست ندهید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید