دره تندیس‌ها ، از خیال‌انگیزترین جذابیت‌های جزیره قشم

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

جزیره قشم پر است از زیبایی‌های طبیعی و انسانی که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. این جاذبه‌ها به‌صورت‌های مختلفی مسافران را شگفت‌زده می‌کنند. یکی از بی‌نظیرترین زیبایی‌هایی که می‌توان در این جزیره دید دره تندیس ها است. این جاذبه‌ی طبیعی از خیال‌انگیزترین جذابیت‌های جزیره قشم است. این دره که از جاذبه های گردشگری قشم میباشد،یکی از سایت‌های ژئوپارک جزیره است .

دره تندیس‌ها ، جاذبه ای بی‌نظیر در جزیره قشم

این دره در بخش جنوبی جنگل حرای قشم قرار گرفته است و به دلیل وجود اشکال و احجام طبیعی پر شمار نام دره تندیس ها را برآن نهادند. گویی این اشکال توسط یک هنرمند خِبره، سال‌ها به شکل دادن خاک و سنگ پرداخته است. آن چه که در منطقه دره تندیس ها به چشم می‌خورد، بازمانده دشتی است که زمانی به بام قشم می‌رسید. با بالا آمدگی تدریجی جزیره و عقب رفتن ساحل، بخش‌هایی به وجود آمد. در حال حاضر دره تندیس ها یکی از این بخش‌ها محسوب می‌شود که فرسایش ساحلی چشمگیری را پس از بیرون آمدن از زیر آب متحمل شده است. این فرسودگی از سوی دریا به سمت بام قشم کاهش پیدا می‌کند. دره تندیس ها از لحاظ ساختاری شبیه به دره ستاره ها می‌ماند، با این تفاوت که وسعت بیشتری داشته است.

دره تندیس‌ها ، جاذبه ای بی‌نظیر در جزیره قشم

مسافران در مسیر رسیدن به دره تندیس ها می‌توانند از جنگل حرا به سمت روستای طبل حرکت کنند و از آنجا دوباره رو به پایین در مسیر سلخ به سمت بام قشم بروند که ناگهان با هیبتی از تندیس های غول آسا رو به رو می‎شوند. باور کردن اینکه تیشه هیچ بشری این تندیس ها را نتراشیده است، سخت به نظر می‌رسد. سنگواره‌هایی را می‌توانید در قسمت‌هایی از دره تندیس ها ببینید که بیشتر مربوط به صدف های دو کفه‌ای است و در برخی نقاط به صورت توده‌ای جمع شده‌اند.

از دیگر دیدنی های قابل توجه که در دره تندیس ها دیده می‌شود، وجود پدیده‌های رسوبی آن است که به مانند ترک‌های گِلی، چشم اندازه زیبایی از دره را به شما نشان می‌دهد.

دره تندیس‌ها ، جاذبه ای بی‌نظیر در جزیره قشم

در سفر به جزیره قشم بازدید از این دره‌ی رازآلود و زیبا را از دست ندهید و چشم‌ها و دوربین‌تان را برای دیدن و ثبت عالی‌ترین تصاویر طبیعت آماده کنید. پیش از حرکت به سوی دره تندیس ها بدانید که بازدید از این جاذبه در هوای بارانی انتخاب خوبی نیست و زمین دره در باران حالتی باتلاقی پیدا می‌کند و خطرناک است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید