بنر هدر

دریاچه سد قشلاق ، از محبوب ترین جاذبه های طبیعی سنندج

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

این دریاچه که یکی از محبوب ترین جاذبه های طبیعی سنندج به شمار می رود، در مسیر جاده سقز ، در ۲۰ کیلومتری شمال سنندج قرار گرفته است. این دریاچه از هتل شادی و مهمانسرا مجتمع جهانگردی سنندج حدود ۳۱ کیلومتر فاصله دارد. دریاچه‌ای دیدنی که به دریاچه سد وحدت شهرت دارد، فضایی لذت‌بخش را برای گردشگران فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید به استان کردستان سفر کنید، تماشای دریاچه سد قشلاق سنندج (دریاچه وحدت) را از دست ندهید، شما می‌توانید با رفتن به میان فضای سرسبز این دریاچه یک روز به‌یادماندنی را در کنار همراهانتان به خوشی سپری کنید یا با گرفتن عکس‌های سلفی از خود، لحظاتی متفاوتی را در آلبوم خاطرات ذهنتان ثبت کنید. از دیگر جذابیت‌های دریاچه سد وحدت استان کردستان می‌توان به وجود درخت کاری‌هایی زیبا اشاره کرد که باعث شده این منطقه سرسبز به یکی از پر طرفدارترین جاذبه‌های آبی در شهرستان سنندج تبدیل شود.

دریاچه سد قشلاق ، از محبوب ترین جاذبه های طبیعی سنندج

سد مخزنى قشلاق بر روى رودخانهٔ قشلاق در ده کيلومترى شمال سنندج، روى کوه‌هاى منطقه «ساتله و تيرگرا» احداث شده است. درياچه پشت اين سد ۱۱ کيلومتر طول دارد و وسعتى معادل ۹۳۴ هکتار را در بر مى‌گيرد و با توجه به سطح دريا و حجم آب، زمينه مناسبى براى انواع ورزش‌‌هاى آبى به وجود آورده است.

اين درياچه همچنين محل زيست ماهيان مختلف از خانواده کپور ماهيان است که از آن جمله مى‌توان به ماهى عروس، شاه‌کولى، سياه‌ماهى، آلبورنوس کاپيتو، ماهى ‌سياه و سس ماهى اشاره کرد به همين دليل شرايط ماهى‌گيرى تفريحى نيز فراهم شده است. درياچه پشت سد با فضاى سبز و جنگل‌کارى اطراف از ديدنى‌هاى جالب توجه شهر محسوب مى‌شود. همچنين امکانات تفريحى و اسکلهٔ قايقرانى درياچه هر ساله تعداد زيادى از علاقمندان به ورزش‌هاى آبى را به سوى اين مکان جذب مى‌کند.

دریاچه سد قشلاق ، از محبوب ترین جاذبه های طبیعی سنندج

بعد از یک تفریح مفرح در ساحل این دریاچه زیبا، پیشنهاد می‌کنیم برای یک خواب راحت در یکی از هتل های سنندج به نام هتل شادی اقامت داشته باشید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید