بنر هدر

جاذبه گردشگری رودخانه بابلرود و اسکله‌های قایق‌رانی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

بابلسر شهری ساحلی با آب و هوایی عالی است که باعث محبوبیت بسیار زیاد آن شده است، یکی از دلایل جذابیت شهرستان بابلسر عبور روخانه بابلرود از میان شهر است . رودخانه بابلرود در بابلسر به علت داشتن شرایط طبیعی و تفریحگاه ها، اقامتگاه ها و اماکن پذیرائی برای برنامه ریزی ساخت اسکله های تفریحی برای قایقهای تندرو مساعد است. این رودخانه همچنین برای ورزشهای آبی نظیر اسکی روی آب و قایقرانی در کلاسهای گوناگون نیز مناسب می باشد. بستان های پیرامون رود و اسکله های قایق ها در دو سوی آن در روزهای تعطیل سال باعث جذب میلیونها گردشگر به این شهر زیبا می گردد.

جاذبه گردشگری رودخانه بابلرود و اسکله‌های قایق‌رانی

اسکله ساحلی بابلسر یکی از مکان‌های مهم گردشگری در بابلسر است که هر ساله شمار زیادی از مسافران را به خود جذب می‌کند. البته این اسکله جنبه تجاری ندارد و بیشتر به عنوان یکی از مکان‌های گردشگری مورد استفاده قرار می‌گیرد. از نکته مهم این اسکله وجود سنگهایی به عنوان موج شکن است که در نوع خود بسیار زیبا بوده و برای جلوگیری از نفوذ آب در بخشی از منطقه و پارک نزدیک آن می‌باشد.

قطعا رودخانه‌ی زیبای «بابلرود» یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های توریستی و گردشگری در بابلسر است که باعث تفکیک این شهرستان به دو قسمت شده است. مکانی که خوشبختانه با ایجاد امکانات و تسهیلات مناسب تفریحی در پیرامون آن، یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی در این شهرستان زیبا است.

دو پل زیبا بر روی این رود که یکی توسط متخصصین آلمانی و دیگری توسط متخصصین ایرانی ساخته شده منحصر به فرد است.
همچنین ازآنجا که رودخانه بابلرود به دریای خزر متصل است بالا آمدن آب رودخانه دیدنی و زیبا است.

پارک و فضای سبزی که پیرامون رودخانه ایجاد شده است در کنار اسکله‌های قایق‌رانی، سفره‌خانه‌، رستوران‌ و کافی‌شاپ، زیبایی و محبوبیت این منطقه را دو چندان کرده است.

جاذبه گردشگری رودخانه بابلرود و اسکله‌های قایق‌رانی

با این توصیف میتوان رودخانه و اسکله بابلسر را از دیدنیهای این شهر به شمار آورد که در ایام تعطیلات بویژه تابستان پذیرای شمار زیادی از گردشگران میباشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید