بنر هدر

جاذبه گردشگری منطقه شکار ممنوع خدا آفرید

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

منطقه شکار ممنوع « خدا آفرید » با مساحت ۴۹ هزار و ۳۰۰ هکتار در شهرستان های اردل و کوهرنگ قرار دارد. در این منطقه ۶۲ گونه پستاندار، ۱۷۰ گونه پرنده، ۳۵ گونه خزنده، ۵ گونه دوزیست‌، و هزار و ۱۰۰ گونه گیاهی‌، ۹۰ گونه گیاهی انحصاری وجود دارد.

منطقه خدا آفرید که از جاذبه های گردشگری اردل می باشد ، در یک منطقه سرد کوهستانی واقع شده است و به علت وجود کوه پایه های مرتعی دارای آب و هوای ملایم و معتدل است.

منطقه شکار ممنوع خدا آفرید

حیات وحش

این منطقه که در مجاورت جنگل های لردگان قرار دارد، از نظر سازمان حفاظت محیط زیست جزو شکارگاه های مهم منطقه است و جانورانی مانند کل، بز، قوچ، میش، پلنگ، خرس قهوه ای، گراز، روباه قرمز، کبک دری گرگ، شغال، خرگوش، گراز، گربه وحشی، قوچ، میش، بزکوهی، عقاب و غیره در آن یافت می شود.

پوشش گیاهی

پوشش گیاهی شاخص شامل؛ لاله‌های واژگون، کرفس، بن سر، باریجه، بلوط و گونه‌های مختلف دارویی است. از گیاهان دارویی گل برنجاسف، گل گاوزبان، جزکوهی، گل آبرونه، اندش، کنگر و گون که کاربرد دارویی دارند و هم چنین کاربرد صنعتی دارند در بیش تر نقاط این منطقه می روید. درختان زالزالک، سیسته بن، تاک، گز، انجیر، کاج و ابول در این منطقه رویش دارند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید