بنر هدر

چشمه چاه احمد ، چشمه ای زیبا با خاصیت درمانی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

این چشمه در مسیر جاده بندر خمیر – بندر لنگه و در دوراهی خرک قرار دارد. فاصله بندر خمیر تا دوراهی خرک ۹ ‏کیلومتر و از دوراهی تا مظهر چشمه در حدود ۲ ‏کیلومتر است که۵۰۰ متر آن می باید پیاده طی شود.

آب این چشمه از شکاف سنگهای آهکی دو لومیتی از زمین خارج می‌شود و در حوالی چشمه نیز دو باب اتاقک ساخته شده‌است که مورد استفاده مسافران قرار می‌گیرد آب این چشمه در ردیف آبهای گوگردی با کاتیونهای مختلف گرم است .

این چشمه از جاذبه های گردشگری بندرلنگه میباشد.

چشمه چاه احمد ، چشمه ای زیبا با خاصیت درمانی

مسیر دسترسی به چشمه چاه احمد

برای رفتن به چشمه احمد چاه، بایستی به بندر لنگه سفر کنید. به روش‌های مختلف ریلی، جاده‌ای و هوایی می‌توانید خود را به بندر لنگه برسانید. اگر سفری راحت و سریع را ترجیح می‌دهید، می‌توانید به صورت هوایی از شهر مبدأ در فرودگاه قدیمی بندرلنگه فرود آیید. گفتنی است که فرودگاه بندرلنگه، دومین فرودگاه ایران بوده و نزدیک یک قرن قدمت دارد. اگر خواهان سفر با قطار هستید، از طریق خطوط ریلی جنوب با فاصله یک ساعته بندرعباس تا بندرلنگه، می‌توانید به بندر برسید. بدین گونه که با قطار به بندرعباس رفته و سپس باقی مسیر را با اتوبوس طی کنید.

چشمه چاه احمد ، چشمه ای زیبا با خاصیت درمانی

خواص آب چشمه‌های گوگردی

گوگرد، عنصری شناخته شده است که جایگاهش در جدول تناوبی، زیر اکسیژن می‌باشد. این عنصر خواص شگفت انگیزی دارد و یکی از مهم‌ترینشان درمان بیماری پوستی نظیر کهیر، خارش، بثورات و جوش است. این عنصر در درمان آرتروز مفاصل، مشکلات گوارشی مانند یبوست، سوزش،ترش کردن و نفخ معده نیز بسیاز موثر می‌باشد. از گوگرد در فرم‌های مختلف برای مصارف درمانی و غیره استفاده می‌گردد. حتی، آرایشگران نیز با این عنصر آشنایی دیرینه‌ای دارند. زمانی که گوگرد تحت شرایط خاص با موهای فر (مجعد) تماس می‌گیرد، می‌تواند صافی موقت به موها بخشیده و آن‌ها را از حالت فر بودن خارج کند. این خاصیت از گوگرد طرفداران خاص خود را داشت. برای بهره‌مندی از تمامی خاصیت‌های گوگرد، آن هم به شکل خالص، به چشمه چاه احمد پناه ببرید و تأثیرات آن را خودتان تجربه کنید. در سفر به استان هرمزگان و بازدید از جاذبه‌های آن، حتما از این چشمه در بندر لنگه بازدید کرده و لذت ببرید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید