آبشار بنگان ، از جاذبه های جذاب و دیدنی استان کرمان

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

یکی از جاذبه های دیدنی و جذاب شهرستان بافت که طبیعت دوستان فراوانی را به سوی خود فرامی خواند آبشار زیبای بنگان است.

آبشار بنگان در شمال روستای بنگان در ۱۵ کیلومتری شمال شرقی شهر بافت در منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر واقع شده است.

در حاشیه این آبشار، گیاهان دارویی فراوانی به وفور دیده می‌شود. ارتفاع این آبشار که در دامنه کوه‌های لاله زار قرار گرفته‌است به بیش از ۱۵ متر می‌رسد.

آبشار بنگان ، از جاذبه های جذاب و دیدنی استان کرمان

اطراف این آبشار را درختان گردو و میوه‌های سردسیری پوشانده‌است..با گوش دادن به موسیقی زیبای آبشار که آب آن بر فراز سنگها و صخره ها فرود می آید ساعتها در گوش تماشاگران طبیعتش احساس طراوت و زنده بودن را تکرار می کند.

تنگه بنگان پوشیده از درختان گردو و درختان وحشی چون: کهکم، ارچن، قیچ و درختچه های نسترن وآلبالوی وحشی است. آبشار زیبای بنگان که در قرار دارد؛ با ریزش چند متری خود. در ماههای فروردین و اردیبهشت، سمفونی و آواز طبیعت بنگان، به اوج خود می رسد.

بهترین زمان سفر

آبشار زیبای بنگان در هر زمانی از سال می‌تواند جذابیت‌های خاص خودش را برای افراد علاقه‌مند به طبیعت‌گردی داشته باشد. با این حال توصیه می‌کنیم در فصل بهار به خصوص ماه‌های فروردین و اردیبهشت به این نقطه سفر کنید. در این زمان زیبایی طبیعت اطراف آبشار دوچندان بوده و ترکیب آن با نوای دل‌انگیز آب رودخانه بنگان فرو می‌ریزد بسیار رویایی و مهیج خواهد بود. همچنین با توجه به کوهستانی بودن و سردسیر بودن منطقه در بهار آب و هوای خوبی نیز در آن‌جا حاکم است.

آبشار بنگان ، از جاذبه های جذاب و دیدنی استان کرمان

مسیر دسترسی

برای سفر به آبشار بنگان از بافت بسمت بزنجان حرکت کنید نرسیده به جاده رابر، جاده فرعی شما را به روستا و آبشار می رساند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید