بنر هدر

جاذبه مذهبی امامزاده عبدالحق | جاذبه های مذهبی زیراب

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

در وسط شهر زیراب سوادکوه قرار دارد. بقعه در محوطه‌ای به مساحت ۵۵۰۰ متر با ۶۵۰ متر مربع زیر بنا و ۸۰۰ متر زائرسرا واقع است . پر آوازه است که وی عارفی بزرگ بوده است. این امامزاده از جاذبه های مذهبی زیراب می باشد.

بسیاری از مردم منطقه علاوه بر آب و هوای عالی و زمین های مرغوب شهر زیراب، وجود امامزاده عبدالحق را یکی از دلایل به وجود آمدن این شهر و جذب مردم برای زندگی در آنجا می دانند. ایشان به خاطر قضاوت های به حق و عادلانه ، به عبدالحق شهرت داشتند.

جاذبه مذهبی امامزاده عبدالحق

عبدالحق که بود ؟

سيدعبدالحق بن كمال الدين بن سيدقوام الدين مرعشی …بن امام زين العابدين (علیه السلام) وفات 829-ه.ق می باشد.بنا به روايتی ازنسل امام موسی الكاظم (علیه السلام) بوده و بنا به روايتی امامزاده عبدالحق (علیه السلام) برادرامامزاده يوسف رضا قائمشهر می باشد. استانه مبارك حضرت امامزاده عبدالله ملقب به عبدالحق فرزند حضرت امام موسی كاظم (علیه السلام) ولادت در سال 173 هجری قمری، متوفی بسال 205 هجری قمری بنا به روايتی كه سينه به سينه نقل گرديده، قضاوت و احقاق حقی كه بر اثر معجزات اين بزرگوار بين تعدادی از مومنين صورت گرفته و مشهورترين اين كرامات در سال 738 هجری قمری كه بين دو برادر صورت گرفت و اختلاف ريشه‌داری را حل و فصل كرد به عبدالحق ملقب و مشهور گرديده است. متوليان اوليه بقعه مطهر حضرت امامزاده عبدالحق مردان مومن و متدين به نامهای درويش ابوطالب، درويش اسماعيل و درويش حسين اهل كنيج كلاه زيرآب سوادكوه بوده‌اند كه بنای بقعه مطهر را احداث و توليت آستانه اين بزرگوار را نسل به نسل عهده‌دار بوده‌اند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید