جاهای تفریحی اهواز در تابستان ، گردشگری خنک و تابستانه

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

اهواز مرکز استان خوزستان و یکی از شهرهای پر جمعیت ایران است. اهواز شهر قشنگی است و جاهای تفریحی و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. جاهای تفریحی اهواز در کنار رودخانه‌ی «کارون» با آن جاذبه‌های طبیعی‌اش بی‌نظیر است.

پل‌ها محل گشت ‌وگذار مردم و از دیدنی‌های اهواز است؛ پل‌ها جای خوبی برای گذراندن شب‌‌های پرستاره‌ی شهرند. اهواز به‌خاطر قدمت بسیارش تنوع فرهنگی، مذهبی و قومیتی مختلفی به خود دیده که هر کدام اثری از خود در شهر باقی گذاشته‌ است.

جاهای تفریحی اهواز در تابستان

پل هفتم اهواز

پل هفتم اما یکی از زیباترین پل های اهواز به شمار می‌روند که دلیل آن ساخت یک آبشار مصنوعی روی آن است. این آبشار رنگین کمانی طولانی‌ترین و زیباترین آبشار مصنوعی خاورمیانه به شمار می‌رود، چرا که انعکاس نورهای رنگی، جلوه زیبایی به آن بخشیده است.

این آبشار مصنوعی روی پل هفتم به علت مصرف بالای انرژی در روزهای آخر هفته، دهه فجر، جشن‌ها و نوروز روشن می‌شود و طول آن از یک سو 150 متر و از سویی دیگر 200 متر است.

رقص و بازی آب و نور و تماشای کارون در شب و گذر از پل های مختلف در کنار جاده ساحلی حتما برای مسافران شهر اهواز لذت بحش خواهد بود.

جاهای تفریحی اهواز در تابستان

پل طبیعت کیانپارس اهواز

رود کارون در شهر اهواز قدمت بسیاری دارد، که شاخصه‌های بسیاری مانند بزرگترین، پر تمدن‌ترین، پر آب‌ترین، سودمندترین و پرنعمت‌ترین رود را دارد و تنها رودخانه‌ای است که امکان کِشتی‌رانی در آن وجود دارد. امروزه پلی به نام پل طبیعت کیانپارس بر روی رود کارون ساخته‌اند که دو پارک توریستی و مهم (پارک ساحلی اهواز و پارک لاله) را به هم متصل کرده است.

می‌توانید از پارک لاله به سمت پل بروید و با کمی پیاده روی به پارک ساحلی اهواز برسید و در طول مسیر از تماشای شط کارون، قایق‌ها و کشتی‌های درون آب لذت ببرید. از پل طبیعت اهواز نمای زیبایی از کارون را می‌بینید که با صدای خروشان آب و صدای پرندگان که بر روی درختان پارک‌ها لانه دارند، ترکیب دلنشینی را به وجود آورده است.

جاهای تفریحی اهواز در تابستان

پارک کوهساران

پارک کوهساران روی تپه‌ای به نام کوه‌های بختیاری ساخته شده است. از نظر ارتفاع این پارک از بقیه شهر بالاتر است و همین باعث شده که نمایی زیبا و جامع به شهر داشته باشد. همچنین در روند ساخت یک پارک، به بافت تاریخی یعنی قبرستان‌های مذهبی این منطقه آسیبی نرسیده و این مناطق هم با بافت پیشین خود باقی مانده‌اند.

یک فواره بلند و زیبا، فضای سبز و آرام و خدمات گردشگری همگی باعث می‌شود که این پارک مقصد خوبی برای شما باشد. در سفر خود به اهواز حتما چد ساعتی در پارک کوهساران مشغول گردش و تفریح باشید.

اهواز مقصد خوبی برای یک سفر متنوع و تازه است. این شهر همانطور که گفتیم تاریخ بزرگی دارد و مردمانی خون‌گرم و غیوری که در دوران مختلف تاریخ‌ساز بوده‌اند. حتما به این منطقه سر بزنید و با گذر در بازارها یا کاروان‌سراها و پل‌ها، نگاهی به یک دیار پر از رویداد داشته باشید.

جاهای تفریحی اهواز در تابستان

رود کارون

کارون همان جایی است که  اولین تمدن‌های باستانی ایران را در کنار خود جای داده و آبادی بخش بزرگی از جنوب کشور مدیون آن است. این رود، چندین رکورد نیز دارد، پرآبترین رود ایران، بزرگترین رود ایران و طولانی‌ترین رود ایران (که فقط داخل ایران قراردارد) و تنها رود قابل کشتیرانی ایران (البته تا زمانی که پرآب بود) همان کارون است.

کارون علاوه بر آنکه به آب آشامیدنی کلان شهر اهواز را تامین می‌کند و برای حمل و نقل و رونق کشاورزی و تامین آب تولید برق مناسب است، برای گردشگری نیز بستری عالی ایجاد کرده و به خصوص چشم‌اندازهای زیبایش در شوشتر و کارون عالی است. شب گردی در کنار جاده ساحلی اهواز، در کنار ده پل زیبای کارون در اهواز و دیگر نقاط بسیار دیدنی است. فضایی که کارون در هر شهر ایجاد می‌کند، حال و هوای خاصی دارد و برای گردشگران بسیار جذاب است.

جاهای تفریحی اهواز در تابستان

کلیسای سورت مسروپ

کلیسای سورپ مسروپ در اهواز توسط ترداد داویدیان در سال 1347 (دوره پهلوی) طراحی و ساخته شد، او به عنوان کارمند شرکت ملی نفت به اهواز آمد و در این شهر ساکن شد. ترداد در یکی از نقاط مرکزی اهواز این کلیسا را بنا کرد تا دسترسی راحتی برای مردم داشته باشد. نمای سفید رنگ کلیسای سورپ مسروپ نشانی از پاکی و تطهیر است و در خیابان مصطفایی این شهر خودنمایی می‌کند. این روزها این کلیسا فعالیت کمتری نسبت به قبل دارد اما همچنان پذیرای بازدید کنندگان و گردشگرانی است که با تور خوزستان از دیدنی های اهواز بازدید می‌کنند.

جاهای تفریحی اهواز در تابستان

آرامگاه علی ابن مهزیار

آرامگاه علی ابن مهزیار که در سال 201 هجری قمری ساخته شد از دیدنی های اهواز به شمار می‌آید که بازدید از آن را در سفر به اهواز به شما پیشنهاد می کنیم.

جاهای تفریحی اهواز در تابستان

تالاب بامدژ

اگر دوست دارید در سفرتان به اهواز کمی هم در خارج از شهر وقت بگذرانید، می‌توانید ۴۰ کیلومتر از اهواز دور شوید و دیدن به تالاب بامدژ بروید.

جاهای تفریحی اهواز در تابستان

تالاب بامدژ مساحتی حدود ۴۰۰۰هکتار دارد و زیستگاه زیستگاه گونه‌هایی از پرندگان، خزندگان و پستانداران است. اگر اهل پرنده‌نگری هستید دیدن این تالاب را از دست ندهید.

در هنگام بازدید از این منطقه حفظ محیط زیست و احترام به حریم زندگی حیوانات اهمیت بسیاری دارد زیرا متأسفانه این تالاب در سال‌های اخیر به دلیل کاهش آب ورودی به تالاب، برداشت بی‌ رویه و اضافه بر ظرفیت از منابع موجود در تالاب، ورود آلاینده‌ های پساب‌ های شهری و کشاورزی، تخریب، تصرف اراضی و زیر کشت بردن، در معرض تهدید و نابودی قرار گرفته است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید