طبیعت زیبای دریاچه سراب کوثر

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

دریاچه سراب کوثر که گاهی با نام سراب قروه نیز از آن یاد می شود، در فاصله یک کیلومتری جنوب شهر قروه قرار دارد. دریاچه سراب کوثر با نام «تک آغاج» که واژه‌ای ترکی است و به معنای تک درخت می‌باشد نیز خوانده می‌شود. آب این دریاچه از چشمه‌های متعددی که در بستر دریاچه وجود دارند تأمین می‌شود. این دریاچه از گذشته‌های دور تأمین‌کننده آب آشامیدنی و کشاورزی اهالی شهر بوده و امروزه یکی از گردشگاه‌های مهم این شهر محسوب می‌شود . و علاقمندان رشته قایقرانی و سایر ورزشهای آبی به این دریاچه زیبا مراجعه مینمایند.در میان دریاچه یک جزیره کوچک سر از آب بیرون آورده که به نحو زیبایی نورپردازی شده و با عبور از پل آهنی میتوان به آن رسید.

طبیعت زیبای دریاچه سراب کوثر

دریاچه سراب کوثر یکی از نزدیکترین و در دسترسترین جاذبه های تفریحی سیاحتی قروه است که از مناطق جذاب و گردشگر پذیر شهرستان به شمار میرود. آب خنک این دریاچه توسط ۱۲ دهانه چشمه تامین میشود و آب آن در تمام ایام سال جریان دارد، چشمه های جوشان آن هرچند قابل دیدن از سطح آب نیست، اما وجود گیاهان آبی در کف دریاچه به زیبایی آن افزوده است.

حاشیه این دریاچه زیبا نیز طی سالهای اخیر ساماندهی شده و با ایجاد فضای سبز در حاشیه دریاچه و درختانی که بر دل سبزه ها دلربایی میکنند، در همه روزهای سال پذیرای خیل مسافران، گردشگران و علاقهمندان به طبیعت است.

طبیعت زیبای دریاچه سراب کوثر

شواهد و قرائن موجود حاکی از آن است که زیربنای شهر قروه در گذشته  که در اصل روستائی به همین نام بوده در کناره‌های شمالی این چشمه بنیان نهاده شده است و در سال‌های اخیر اقدامات اولیه و زیربنائی در راستای افزایش امکانات رفاهی و گردشگری آن اجرا شده است. گذشتن از پل آهنی دریاچه و رفتن به جزیره‌ای که در وسط آن سر از آب بیرون آورده است، بی‌شک شما را به یاد داستان‌هایی با مضمون ساکنان جزیره خواهد انداخت با این تفاوت که این جزیره با نورپردازی منحصر به فرد و زیبا اصلا شبیه به جزایر پرت و دورافتاده آن داستان‌ها که ساکنانش مدام با دلهره و وحشت دست و پنجه نرم می‌کنند، نیست و آرامشی که در آن موج می‌زند به عمق وجود شما منتقل خواهد شد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید