سفر به روستای زیبای وهنان

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

وهنان از دیگر جاذبه های گردشگری شهر بهار می باشد. وهنان روستایی خاص با جذابیت ها و چشم اندازهای زیبا و طبیعی و همراه با گونه های طبیعی  حیات وحش است. روستای وهنان سی و چهار کیلومتر با شهر همدان فاصله دارد و بالاتر از ایست بازرسی جاده کرمانشاه  در  دور برگردان روستای آبرومند قرار دارد. اولین روستا در این مسیر سیمین و اخرین روستا وهنان است .

سفر به روستای زیبای وهنان

در انتهای مسیر روستا یک دو راهی وجود دارد که یک مسیر شما را به قله قزل ارسلان هدایت می کند  و مسیر دیگر شما را به قله کرگز می رساند .در مسیر قله قزل ارسلان باغ زیبا و حیرت انگیزی وجود دارد,امامزداده ای در میان جنگل و کوه واقع شده است  که گنبدی به سبک و سیاق امامزادگان شمال کشور دارد و چشم انداز بسیار زیبا و حیرت انگیزی دارد .پس از ییلاق عشایر قله بسیار زیبای چشمه چوپان قرار در مسیر قله قزل ارسلان واقع شده  است.

سفر به روستای زیبای وهنان

«وهنان» را کوه‌ها از سه جهت در برگرفته‌اند و همین موجب آب و هوایی خنک و دل‌انگیز شده است. بیشترین چیزی که در بافت روستایی و معماری آن چشم‌گیر است، بناهای سنگی است که با چینشی بی‌نظیر در کنار هم قرار گرفته‌اند.از محصولات خاص این روستا می‌توان به انگور و گردوی مرغوب آن اشاره کرد. اگر طبیعت‌گرد حرفه‌ای هم نباشید می‌توانید دشت‌های این منطقه را برای شب‌مانی انتخاب کنید. همچنین در روستا اقامت‌گاه‌های سنتی وجود دارد که می‌توانید با آرامش خاطر در آن‌ها اقامت کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید