سفر به روستای نجنه ، روستایی در دل جنگل های بلوط

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

این روستا در شمال شرقی شهرستان بانه و در فاصله‌ی 38 کیلومتری از این شهرستان قرار گرفته است. مناطق دیدنی بانه بیشتر شامل روستاهایی که جنگل و طبیعت سرسبز دارند میباشد. اما روستایی که در فصلهای بهار و تابستان رنگ و بوی دیگری دارد، روستای نجنه بوده که چشمه ها و جوی های پر آب و باصفایی دارد. این روستار یکی از پرطرفدارترین مناطق دیدنی و از جاذبه های گردشگری بانه است . در این روستا به دلیل وجود چشمه های متعدد و وجود آب فراوان در این منطقه، اهالی به پرورش ماهی قزل‌آلا مشغول هستند. اگر به این شیلات سر بزنید، تجربه‌ی کباب قزل‌آلای تازه برایتان ممکن خواهد بود. در ضمن باید گفت این روستا از بقیه‌ی روستاهای این شهرستان ظرفیت گردشگری بیشتر و با کیفیت تری را دارد که آن را به یکی از قطب‌های گردشگری طبیعی مشهور شهرستان بانه تبدیل کرده است. یک هتل دو ستاره نیز برای اقامت در این روستا وجود دارد.

سفر روستای نجنه ، روستایی در دل جنگل های بلوط

یکی دیگر از جاذبه های این روستا، قرآن قدیمی است که داخل مسجد روستای نجنه نگهداری میشود. این قرآن دارای سی جزء کامل بوده که بوسیله شخصی به نام مراد بن یوسف بن عیسی که او را فقه مراد نیز مینامیدند ۴۳۵ سال پیش با خط ثلث نوشته شده است و دارای 316 برگ به ابعاد 19در 30 با جلد چرمی قهوه ای است.

سفر روستای نجنه ، روستایی در دل جنگل های بلوط

 برای رفتن به این روستا باید از مسیر سردشت – بانه عبور کنید. مسیر این روستا طبیعت بکری دارد که سفر را تا رسیدن به مقصد برایتان دل‌نشین می‌کند. طبیعت «روستای نجنه سفلی» را نیز در این مسیر از دست ندهید در کنار مسیر هم روستاییان کپرهایی ساخته‌اند که با فروش محصولات خود،به ویژه انگور و خربزه، آن هم با قیمتی خیلی کمتر از قیمت‌های شهر عرضه می‌کنند.

مردم این منطقه بیشتر به دامداری و کشاورزی مشغول هستند، زمین حاصلخیز و آب فراوان کشاورزی، باعث شده است تا کشاورزان این منطقه محصولات کشاورزی خوب و با کیفیتی را برای فروش عرضه کنند.در مسیر بانه ـ سردشت مزارع زیادی وجود دارد و کشاورزان این منطقه با ساختن کپرهای کوچکی در کنار جاده محصولات کشاورزی خود را با قیمتی بسیار مناسب ( گاهاً تا نصف قیمت داخل شهر) برای فروش در معرض دید عابران و مسافران گذاشته اند.خربزه و انگور این منطقه نیز از بهترین محصولات کشاورزی و باغداری بانه محسوب می شود.همچنین روستای نجنه دارای باغ های گردوی بسیاری است که کیفیت محصول آن جزو بهترین و مرغوبترین محصول های باغداری بانه است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید