بنر هدر

جاذبه گردشگری قله خشچال

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

قله خشچال با ارتفاع 3930 متر يکی از قلل رشته کوه البرز غربی محسوب می شود ودقيقا در مرز دو استان قزوين و مازندران قرار گرفته است.

موقعيت اين کوه در بين دره های الموت در جنوب و دره های دو هزار و اِشکِور در شمال خود قرار گرفته است و از قلل همجوار اين قله می توان به قله گی جکين در شرق و قله زيور چال در غرب اشاره نمود چنانچه خط الراسی که قله خشچال روی آن قرار گرفته بسمت غرب ادامه دهيم بواسطه چند قله و گردنه به کوه درفک در کنار شهر رودبار خواهد رسيد و اگر اين خط الراس را بسمت شرق ادامه دهيم به قله سيالان خواهد رسيد البته يک يال ديگر هم از اين قله بسمت شمال غرب جدا می شود که انتهای آن يال هم به کوه سماموس خواهد رسيد.

جاذبه گردشگری قله خشچال

اين کوه جاذبه های ديدنی فراوانی را در بطن خود نهفته دارد که می توان درياچه و دره زيبای اوان در جنوب وآبشار ميج در شمال کوه را نام برد درياچه اوان درياچه زيبايی می باشد که در کوهپايه قله خشچال با مساحت تقريبی 10 هکتار يکی از قطب های گردشگری استان قزوين می باشد وهرساله خيل زيادی از گردشگران را بسوی خود جذب می کند وگفتنی است که آب اين درياچه در فصول سرد سال تا چندين متر يخ ميبندد ومناسب اسکی بر روی يخ هم می باشد.

این قله را که از جاذبه های گردشگری قزوین میباشد،می توان از مسیر راه قزوین- الموت- زواردشت نظاره كرد. ” زوار دشت ” در قسمت شمالی دریاچه اوان قرار دارد .

جاذبه گردشگری قله خشچال

برای رسیدن به قله مرتفع خشچال ، از كنار دریاچه ، دو مسیر صعود وجود دارد: مسیر اول از طریق راهی است كه از بالای دریاچه به طور مستقیم تا قله پیش می رود و مسیر دوم از درون دره زواردشت تا زیر قله ادامه می یابد. این مسیر به محلی به نام ” چشمه گلپری” می رسد كه علاوه برچشمه ، دارای پوشش انبوهی از بوته زارهای گلپر نیز هست.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید