بنر هدر

پارک جنگلی چالدره ، پارکی شگفت‌انگیز و زیبا در مازندران

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

پارک جنگلی چالدره در ۱۸ کیلومتری مسیر تنکابن به دو هزار و در کنار مسیر آسفالته پارک جنگلی چالدره قرار دارد. پارک زیبای چالدره که از جاذبه های گردشگری تنکابن است ، با ۹۴ هکتار مساحت در میان دلتای دو رود سه هزار و دو هزار، در محل اتصال آنها قرار دارد.

این جنگل در دره ای عمیق و سرسبز شکل گرفته و به همین دلیل هم به آن چالدره گفته می شود، در اینجا چشم اندازهای جنگلی، شالیزارها، باغ های مرکبات و سنگ های پوشیده از خزه های جنگلی دست در دست هم دنیای دل انگیزی را خلق کرده اند که جان می دهد برای تفریح و استراحت. همین که پا به پارک جنگلی چالدره می گذارید انگار مان از حرکت ایستاده است و تنها چیزی که نظرتان را جلب می کند آرامشی بی حد و حصر و چشم اندازهایی تماشایی ست.

پارک جنگلی چالدره ، پارکی شگفت‌انگیز و زیبا در استان مازندران

اما آنچه چالدره را از سایر نقاط این دشت پهناور متمایز می کنه، طراحی زیبا و ویژه کلبه های جنگلیشه. ظاهر سنتی و متناسب با حال و هوای محیط با امکاناتی مدرن و کاملا به روز، جذابیت دره رو دوچندان کرده است. کلبه ها مجهز به شومینه هیزمی، یخچال،کمد و کولر گازین. در کنار کلبه ها، میز و صندلی هایی از تنه های درخت ساخته شده که کاملا با درختان اطراف هماهنگه. یه کم اون طرف تر آلاچیق هایی طراحی شده برای اقامت چندساعته و صرف غذا.

آب و هوای این منطقه خنک و مرطوب است و درختان انبوه، سایه دلپذیری را ایجاد کرده اند که می توان ساعت ها در زیر این سایه ها استراحت کرد و محو تماشای مناظر اطراف شد. درختان افرا و توسکا و بوته های سرخس پوشش گیاهی غالب این جنگل را تشکیل می دهند و نقشی اساسی در زیبایی چشم نواز این جنگل دارند. در جنگل درختان میوه مثل بلوط، ازگیل، تمشک، انار و … هم به چشم می خورد که اگر در زمان مناسبی به این جنگل بروید می توانید طعم این میوه های جنگلی را هم امتحان کنید.

چالدره یک پارک ملی به حساب میاید که در ارتفاع ۴۰۰ متری از دریا جای گرفته است. به همین دلیل جنس رطوبت هواش با هوای مناطق کنار دریا بسیار متفاوت است. سکوت و آرامش بی حد و حصر محیط هم به گونه ایه که می تواند شما را در یک خلسه رویایی و خیال انگیز غرق کند .

اگر طبیعت گرد هستید صبح زود را برای رفتن به این جنگل انتخاب کنید تا فرصت کافی برای پیاده روی و لذت بردن از چشم اندازهای بکر را اطراف داشته باشید. در نقاط مختلف این پارک مسیرهای متنوعی برای طبیعت گردی هست که با امکانات خوبی که دارند طبیعت گردی لذت بخشی را برایتان به ارمغان می آورند. شاید دوچرخه سواری را به پیاده روی ترجیح می دهید پس می توانید به مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری بروید. امکانات دیگری مثل رستوران و کافه هم در جنگل هست تا گردشگران بتوانند یک طبیعت گردی به یادماندنی را تجربه کنند. خیلی از گردشگران برای خوردن ناهار به این جنگل می آیند تا چند ساعاتی را در میان طبیعت بمانند و به آرامش برسند، می توانید برای غذا خوردن و همینطور استراحت به آلاچیق هایی بروید که در جای جای جنگل وجود دارد.

پارک جنگلی چالدره ، پارکی شگفت‌انگیز و زیبا در استان مازندران

مسیر دسترسی به پارک جنگلی چالدره

بری بازدید از پارک جنگلی چالدره باید به مسیر تنکابن بروید و از آنجا به جاده دوهزار وارد شوید. بوستان در کنار جاده و در ۱۸ کیلومتری دو هزار به تنکابن جای دارد و مسیر رسیدن به آن هم کاملا آسفالت است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید