بنر هدر

جاذبه گردشگری کشتی یونانی در کیش

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

کشتی یونانی کیش یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش به شمار می‌آید که در خیابان غروب کیش واقع شده است. این کشتی که در پارک ساحلی غروب یا همان پارک ساحلی کیش آرام گرفته است.

داستان شنیدنی و جذابی دارد که بسیاری از مردم زمانی که با تور کیش یا به صورت انفرادی به این ساحل سفر می‌کنند، از آن مطلع نیستند. کشتی یونانی در سال 1345 در نزدیکی روستای باغو بر روی آب بی‌کران و نیلگون خلیج فارس و در زیر نور زرد رنگ خورشید به گل نشست، به طوری که بسیاری معتقدند شاید علت به گل نشستن این کشتی، مه آلود بودن هوا و نبود فانوس دریایی در جزیره کیش بود. در زمانی که کشتی به گل نشست خدمه یونانی مجبور به ترک کشتی شدند و بار آن نیز تخلیه کردند، در این میان تلاش‌های بسیاری برای بیرون کشیدن کشتی از آب انجام شد، اما بعد از گذشت هشتاد روز و تلاشِ بی پایان یدک کش هلندی به نام اورینکو، هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد. در نهایت کشتی همان جا باقی ماند، چرا که هزینه سرسام آور برای حفظ آن اصلا مقرون به صرفه نبود. هیچ کس تا به امروز نتوانسته دلیل به گل نشستن این کشتی را کشف کند و این بخش از سرنوشت کشتی یونانی هنوز در هاله ای از ابهام است. قسمت تحتانی کشتی یونانی کیش اکنون در آب قرار گرفته و این امر باعث شده که بر اثر برخورد امواج دریا پوسیده شود.

جاذبه گردشگری کشتی یونانی در کیش

کشتی به گل نشسته یونانی، اکنون نماد جزیره کیش بوده و به تماشا نشستن آن در غروب دل انگیز جزیره، یکی از زیباترین منظره هایی است که می توان در سفر به کیش آن را شاهد بود. با عکس گرفتن در چشم انداز کشتی و غروب، می توان یکی از زیباترین لحظات حضور خود در کیش را برای همیشه ماندگار کرد.

برای دیدن داخل کشتی تنها یک راه وجود دارد که برای آن باید به یکی از کلوپ های غواصی جزیره بروید، لباس غواصی بپوشید و به آب بزنید تا علاوه بر تماشای درون کشتی یونانی، زیبایی های زیر آب های نیلگون خلیج فارس را نیز ببینید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید