آبشار اهواز ، طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

این آبشار مصنوعی از دیدنی های اهواز، روی هفتمین پل اهواز که روی رودخانه کارون قرار دارد، ساخته شده تا مردم از دیدن این آبشار و عبور از روی این پل لذت ببرند.فواره ها از دو طرف پل داخل رودخانه می ریزند و شب ها با روشن شدن این فواره های رنگی، جلوه زیبایی به شب و پل داده میشود.بازی آب و نور باعث شده  است اهوازی ها، این پل را برای تفریح و گردش انتخاب کنند.

آبشار اهواز ، طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه

طول قوس خارجی این آبشار 200 متر است و قوس داخلی‌اش به 150 متر می‌رسد.

در اين پروژه 6 الكتروپمپ 90 كيلواتی، آب را به بالاي پل انتقال می ‌دهند و پس از فيلتر كردن، آب از ارتفاع 35 متری به صورت آبشار در 2 رديف به رودخانه سرازیر میشود.

2720 نازل تمام‌ استيل در اين آبشار  مورد استفاده قرار گرفته و روشنايی و نورپردازی اين آبشار هم از طريق 750 لامپ LED و 80 پروژكتور رنگی اجرا شده است.

لوله‌ های استفاده شده برای مكش آب از جنس فولاد با قطر 12 اينچ میباشند.يك هدر مكش به قطر20 اينچ نیز استفاده شده و لوله‌ های رانش از جنس پلی ‌اتيلن با قطرهای 10 و 14 اينچ هستند که قابلیت شست ‌و شو با اسید را دارند و در زمانیکه رسوبات و املاح موجود در آب به دیواره‌ های لوله بچسبد میتوان آنها را جرم‌ گیری کرد.

سيستم الكتريكال اين آبنما بسيار دقيق‌ نصب شده و از تابلوهای برق “سافت ‌درايو” در آن استفاده شده و پست برق 700 كيلو واتی هم برای اين آبشار به‌ كار رفته است.در اين پروژه از كابل‌ هايی استفاده شده كه مانع ايجاد حرارت بالا در پمپ‌ ها می ‌شوند و به اين ترتيب عوامل تخريب پمپ ‌ها حذف شده‌ است. قابل ذکر است که با آموزش تعدادی از پرسنل مناطق، كار حفاظت و نگهداری از اين تجهيزات انجام می گیرد.

آبشار اهواز ، طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه

به دلیل مصرف بالای انرژی آبشار مصنوعی اهواز در تمام روزهای هفته فعال نیست و فقط در روزهای آخر هفته،‌ دهه فجر، جشن ‌ها و نوروز روشن می ‌شود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید