آبشار چم او يکی از زيبايی های طبيعت استان ايلام

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

در فاصله ۱۸ کیلومتری مسیر ایلام – صالح آباد و درحد فاصل روستای چم آو و منطقه عمومی ماربره، آبشار بلند و پرآبی به نام چم آو از میان تخته سنگ ها به پایین سرازیر شده است.

آبشار چم او که در جنوب غرب شهرستان ایلام قرار دارد، یکی از جاذبه‌ های طبیعی و گردشگری این شهرستان می‌ باشد که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌ کند.اين آبشار بلند از جاذبه های صالح آباد،يکی از زيبايی های طبيعت ايلام است.

کوه های بر افراشته و مملو از درختان بلوط و بنه این منطقه که این روزها و در ایام بهار هر ذره از خاکش آنچنان زیبا و باشکوه شده که تصویری بی نظیر از حسن سلیقه خالق بی همتا در برابر چشمانت به نمایش می گذارد.

در مسير ايلام به صالح آباد و بعد از گذشتن از تونلی بزرگ در سمت راست جاده، يک مسير فرعی پانزده کيلومتری شما را به روستای چم او راهنمايی می کند. قبل از روستای چم او و در ميان کوه های زيبای منطقه، آبشار چم او از ارتفاع بلندی به پايين سرازير می شود که دسترسی به آن با يک پياده روی نيم ساعته امکان پذير است.آب اين آبشار پس از طی مسافتی کوتاه به رودخانه گدارخوش می ريزد.

آبشار چم او يکی از زيبايی های طبيعت استان ايلام

در ادامه مسیر چم او و پس از گذشتن از روستا نیز آبشاری فصلی از فراز صخره‌ای هلالی شکل و بزرگ به پایین سرازیر می‌ شود که در فصول مناسب سال منظره جالبی را به وجود می‌ آورد. این آبشار سه پله‌ ای در فصل تابستان به مرور خشک می‌ شود.

نکته قابل ذکر اين است که به علت آلوده شدن آب رودخانه های اين ناحيه با پساب های صنعتی و خانگی خسارات جبران ناپذيری به محيط زيست منطقه وارد شده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید