برج بادگیر شکیب از بادگیرهای تاریخی و زیبای استان یزد

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

شهرستان مهریز یکی از شهرهای گردشگرپذیر استان یزد است که در فصل های بهار و پاییز به دلیل وضعیت خوب آب و هوایی بیشترین میزان گردشگر را دارد.این شهرستان جاذبه های تاریخی بسیاری دارد اما در کنار جاذبه های تاریخی، آثاری نه چندان قدیمی نیز هستند که توجه گردشگران را به خود جلب می کنند.از جمله این جاذبه ها، برج شکیب مهریز است.

برج بادگیر شکیب از بادگیرهای تاریخی و زیبای استان یزد

فردی به نام جعفر شکیب که یکی از خیرین مهریز است، این برج را در محوطه‌ای به مساحت 10 هزار مترمربع ساخت. جعفر شکیب یک مجموعه ورزشی مجهز، کبوتر خانه و یک تفرجگاه نیز در این محوطه احداث کرده است. تا قبل از ساخت برج بادگیر شکیب، برج بادگیر باغ دولت آباد بلندترین بادگیر جهان شناخته می‌شد اما اکنون برج بادگیر شکیب با ارتفاع 55.5 متر این عنوان را در اختیار خود دارد. این برج چند متر از برج بادگیر دولت آباد بلندتر است اما قدمت تاریخی چندانی ندارد. با این حال تماشای آن به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های مهریز خالی از لطف نخواهد بود.

فصل بهار و پاییز به دلیل مساعد بودن آب و هوا بهترین زمان سفر به استان یزد به شمار می‌رود و معمولاً در این فصول استان یزد پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید