بنر هدر

جاذبه گردشگری بوستان بهشت مادران

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

بوستان بهشت مادران پارکی است در تهران که در شرق بزرگراه شهید حقانی و غرب منطقه سید خندان تهران قرار دارد. این بوستان از جاذبه های تهران،مخصوص خانم‌ها ساخته شده و حجاب در آن اجباری نیست.اگرچه در ابتدا پیست دوچرخه سواری در پارک ساخته شده و بهره برداری شد اما پیست دیگر مورد استفاده نیست و حتی آوردن دوچرخه به پارک مجاز نمی‌باشد. روز های پنجشنبه از ساعت 8 شب ،ایام تعطیل رسمی و جمعه ها آقایان نیز می توانند از پارک استفاده کنند.

جاذبه گردشگری بوستان بهشت مادران

جاذبه های داخل بوستان بهشت مادران تهران

این پارک امکانات تفریحی، آموزشی، ورزشی متنوعی دارد که شما بانوان به راحتی می توانید آن ها را تجربه کنید.

فضای داخلی پارک

پارک مادران شامل ۳ آبنما، ۱۰ آلاچیق، رختکن جهت تعویض لباس، سرویس بهداشتی و نمازخانه می‌باشد. فضای آن پوشیده از درختان تنومند و زیباست و به شما این امکان را می‌دهد که یک پیک نیک جذاب را در کنار دوستانتان در آن تجربه کنید.

امکانات آموزشی پارک

بهشت مادران جاییست که می‌توانید با خاطری آسوده کودکان خود را به خانه‌ی بازی آن بسپارید و از تسهیلات آموزشی و مقرون به صرفه‌ی خانه‌ی فرهنگ حورا که شامل کلاس‌های علوم قرآنی، صنایع دستی، موسیقی و هنرهای تجسمی است استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آموزش‌های خانه سلامت مادر پارک بانوان که با هدف آموزش‌های کار آمد و درآمدزا برای بانوان و مادران هست استفاده نمایید.

امکانات ورزشی پارک

مجموعه ورزشی محبوبه دانش

شما می توانید در مجموعه ورزشی محبوبه دانش چرخی بزنید و والیبال، بسکتبال و تنیس بازی کنید. در کلاس‌های یوگا و بدن‌سازی شرکت کنید. ساعت کاری این مجموعه ورزشی به صورتی هست که بانوان عزیز شاغل نیز می توانند از امکانات ورزشی آن استفاده نمایند و همچنین در جهت افزایش سلامتی بانوان هر روزه ورزش و نرمش صبح‌گاهی در این مجموعه رایگان می‌باشد.

خانه تن آرام

شما بانوان عزیز می‌توانید برای افزایش نشاط و کاهش استرس‌های روزانه‌ی خود از خدمات ماساژ درمانی موجود در پارک بانوان بهشت مادران که به خانه ی تن‌آرام معروف است استفاده کنید.

استخر روباز بانوان در پارک بهشت مادران

میتوان گفت یکی از بهترین و جذاب ترین امکاناتی که بهشت مادران برای بانوان عزیز فراهم کرده است و نمونه آن در پایتخت کمتر وجود دارد استخر روباز پارک بهشت مادران تهران است. شما خانم‌های عزیز می‌توانید تنی به آب برسانید و از استخر روباز و چهارفصل این پارک که به تازگی افتتاح شده است بهره مند شوید.

جاده سلامتی

از دیگر امکانات این پارک وجود منطقه و جاده ویژه برای پیاده روی بانوان می‌باشد. شما میتوانید در جاده‌ی سلامتی به پیاده‌روی در بین درختان سرسبز و تنومند این پارک بانوان تهران بپردازید و از گرمای آرامش بخش خورشید لذت ببرید.

جاذبه گردشگری بوستان بهشت مادران

کافی شاپ و رستوران

اگر دلتان خواست می‌توانید خودتان را به نوشیدن یک قهوه خوش طعم در کافه رستوران پارک بانوان حقانی دعوت کنید. از غذاهای لذیذ این رستوران نوش جان کنید و خوردن یک نهار جذاب در فضای باز این پارک را تجربه کنید.

کتاب خانه پارک

اگر علاقه‌مند به کتاب خوانی هستید بهشت مادران برای شما خبرهای خوشی دارد. کتابخانه‌ای شامل چهار هزار جلد کتاب که از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ آماده خدمت‌رسانی به شماست و محیطی آرام و ساکت را برای مطالعه شما فراهم خواهد کرد.

کلینیک گل و گیاه

یکی از مکان‌های هیجان‌انگیزی که در پارک مادران خواهید دید کلینیک گل و گیاه هست. در این گلخانه بانوان به کاشت گیاهان دارویی مانند رازیانه آویشن و… می پردازند، قارچ پرورش می‌دهند، گل می کارند و به نگهداری گیاهان می پردازند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید