بوستان نهج البلاغه یکی از بوستان های جذاب پایتخت

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

بوستان نهج البلاغه تهران یکی از بوستان های جذاب پایتخت است که در دره فرحزاد یعنی در شمال غربی تهران قرار دارد. به دلیل اختلاف ارتفاع سطوح بوستان نهج البلاغه تهران با مناطق اطراف آن، گردشگران و علاقمندان زیادی از نقاط مختلف پایتخت و دیگر نقاط ایران به سوی این پارک جذب می‌شوند.
بوستان نهج البلاغه تهران از جاذبه های گردشگری تهران،که در منطقه ۲ شهرداری قرار دارد در ۲ فاز نیز ساخته شده است. فاز اول این بوستان در پاییز سال ۱۳۸۸ در بالای بزرگراه شهید همت، و فاز دوم آن در سال ۱۳۹۲ در حدفاصل بزرگراه شهید همت و بزرگراه شهید حکیم احداث شده است. این دو فاز توسط یک رودخانه از هم جدا شده اند و روی این رودخانه‌ها هم چندین پل قرار دارد که فضای زیبایی را به این پارک بخشیده‌اند.
این پارك طراحی منحصر به فردی دارد و دارای وسعتی به بزرگی ۵۳ هزار متر مربع است. این بزرگی باعث شده است تا پارک نهج البلاغه امکانات تفریحی و جاذبه‌های بسیاری را در خود جای دهد.

بوستان نهج البلاغه یکی از بوستان های جذاب پایتخت

افرادی که به این پارک مراجعه می کنند بیشتر از فضای سبز و محوطه پارک لذت می برند. آلاچیق های مختلف که به اشکال گوناگون در جاهای مختلف این پارک ساخته شده است جایی برای نشستن خانواده ها و حتی آوردن غذا و صرف آن در این آلاچیقهاست.

جاذبه های بوستان نهج البلاغه تهران

شهربازی بیلینو پارک نهج البلاغه:شهربازی بیلینو واقع در بوستان نهج البلاغه تهران، شهربازی متفاوتی است که در آن ماشین آلاتی مانند جرثقیل و لودر در ابعاد کوچک اما با همان کارایی وجود دارند و هر فردی با هر سنی می‌تواند کار با آن ها را تجربه کند. کودکان همیشه دوست دارند کارهای بزرگ تر ها را تکرار کنند تا هم توانسته باشند خودی نشان دهند و هم حس کنجکاوی خودشان را فرو بنشانند. همه ما کودکانی را دیده ایم که کفش های بزرگترها را به پا می‌کنند و یا در هنگام رانندگی اعضای خانواده اصرار به کنترل اتوموبیل به تنهایی دارند. بیلینو این امکان را برای آنها فراهم آورده است.

بوستان نهج البلاغه یکی از بوستان های جذاب پایتختاین شهربازی نخستین پارک عمرانی ایران به حساب می‌آید و جالبترین نکته در مورد آن واقعی بودن وسایل و امکانات راه و ساختمانی برای آموزش و سرگرمی کودکان است. بچه ها میتوانند سوار هریک از ماشین های ساختمانی دلخواه خود شوند و کار با آنها را با به معنای واقعی کلمه لمس کنند. بیلینو امکان برگزاری تولد برای کودکان را نیز در این محیط فراهم کرده است.

شهربازی سرزمین شگفت انگیز:در فاز دوم بوستان نهج البلاغه تهران یک شهربازی برای گردشگران در نظر گرفته شده است که دارای چندین بازی مختلف و البته متفاوت است. ۴ جاذبه ای که در ادامه معرفی کرده‌ایم مهم ترین سرگرمی های این شهربازی هستند:

پیست پرش در آسمان:پرش در آسمان تفریحی است که به ورزش های زمستانی ای مانند تیوپ سواری در برف و… شباهت دارد و به گونه ای آن ها را شبیه سازی کرده است.

سافاری پارک وحشت:یکی از سرگرمی های پرطرفدار این روز های پارک نهج البلاغه تهران سافاری پارك وحشت است که شباهت بسیاری به تونل های وحشتی دارد که همگی ما با آن ها خاطرات زیادی داریم. تنها تفاوت آن ها این است که در سافاری پارک به جای سوار شدن بر روی یک ترن، به صورت پیاده داخل می‌روید.

قایق پرش در آب: در قایق پرشی شما بر روی یک قایق خاص قرار می‌گیرید و سپس بر روی یک سرسره به بالا کشیده می‌شوید. پس از چند ثانیه رها شده و با سرعتی زیاد به سمت آب پرتاب می‌شوید.

راپل هوایی: اگر تا به حال زیپ لاین و هیجان آن را تجربه کرده باشید، احتمالا استفاده از راپل هوایی نیز برای شما بسیار جذاب خواهد بود. راپل هوایی سرگرمی ای شبیه به زیپ لاین است؛ با این تفاوت که شما به صورت نشسته در ارتفاع پرواز خواهید کرد.

بوستان نهج البلاغه یکی از بوستان های جذاب پایتخت

پیاده روی و دوچرخه سواری در مسیری که ویژه این کار ساخته شده اصلی ترین تفریح این مجموعه است. علاوه براینکه با حرکت در مسیر سربالایی دامنه رود حس کوهنوردی هم در شما ایجاد می شود.

بوستان نهج‌البلاغه دارای هشت تراست پیاده‌رو طولی ۱۲۰۰ متری، سه تراست پیاده‌رو عرضی ۳۰۰ متری، 9 هزار متر مربع مسیر دوچرخه‌سواری، ۱۸۰۰ متر مربع فضای ورزش همگانی، ۸۰ واحد آلاچیق، دو پل عابر پیاده بر روی دره و صدها نیمکت و چراغ برق است. در عمیق‌ترین نقطه این بوستان فضایی بکر و طبیعی‌ به چشم می‌خورد که آب حاصل از قنات‌ها در آن جریان دارد.

این بوستان همچنین دارای مسجد، پارکینگ ۷۵۰ واحدی، ۴۰ سرویس بهداشتی، فضاهای جانبی برای استراحت خانواده‌ها و سه مجموعه بازی برای کودکان است.

پیکر سه شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس نیز در 12 مهر 1389 هجری شمسی مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در این بوستان به خاک سپرده شد و برگزاری برنامه های مذهبی، فرهنگی و هنری نیز در این بوستان برگزار می شود.

بوستان نهج البلاغه یکی از بوستان های جذاب پایتخت

آدرس پارک نهج البلاغه تهران

تهران، منطقه پونک، انتهای بلوار همیلا

ساعت کاری بوستان نهج البلاغه تهران

این پارک بسیار زیبا، در طول ساعات شبانه روز باز می‌باشد و محدودیت ساعات حضور برای گردشگران را ندارد.

مسیردسترسی

برای دسترسی به پارک زیبای نهج البلاغه می‌توانید از اتوبوس های خطی، تاکسی و مترو استفاده کنید. برای رفتن به فاز یک پارک نهج البلاغه با استفاده از وسیله نقلیه شخصی، ابتدا باید به بزرگراه اشرفی اصفهانی و سپس به خیابان همیلا بروید. برای رفتن به فاز دوم هم می‌توانید از بزرگراه حکیم استفاده کنید. اگر قصد استفاده از مترو را دارید، باید در خط یک مترو تهران سوار قطار شوید و در ایستگاه مترو همت پیاده شده و به سمت پارک نهج البلاغه حرکت نماید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید