تله کابین توچال ، جاذبه ای تفریحی ورزشی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

تله کابین توچال یک مجموعه با سابقه تفریحی _ ورزشی در تهران است که بویی ازروزهای دودی و پر ترافیک پایتخت نبرده است. تله کابین توچال از جاهای گردشگری تهران، در بام تهران، بر روی دامنه جنوبی رشته کوه‌های البرز قرار دارد.

تله کابین توچال ، جاذبه ای تفریحی ورزشی

تاریخچه ساخت تله کابین توچال

پروژه ساخت این مجموعه در سال 1353 آغاز شد و با همکاری شرکت فرانسوی پوما و شرکت اتریشی دوپل مایر عملیات تاسیس تله کابین هوایی، از ولنجک تهران تا قله توچال البرز تهران آغاز گشت و در سال ۱۳۵۷ اتمام یافت.

 بام تهران

در بام انواع امکانات رفاهی برای تفریح و ورزش وجود دارد. همین طور که پیاده به‌ سمت ایستگاه یک توچال پیش می‌روید و از مسیر کوهستانی و خوش آب و هوا لذت می‌برید رستوران‌ها و کافه‌های خوبی سر راهتان پیدا می‌کنید که می‌توانید استراحت کنید و از غذا و خوراکی‌های خوشمزه‌اش لذت ببرید. علاوه بر این، جاهای مختلف برای تجربه هیجان و لذت، نرسیده به ایستگاه یک، منتظر شماست:

در اسکیپ روم بام تهران، می‌توانید خود، قهرمان داستانی معمایی یا اکشن باشید و راز فرار از اتاقی که خطری بزرگ در آن تهدیدتان می‌کند کشف کنید. این مجموعه شامل ۳ اتاق فرار است که می‌توانید با گروه‌هایی از ۳ تا یازده نفره در آن به این بازی شاد و پرهیجان بپردازید. در منطقه بام تهران، با سوار شدن بر زیپ‌لاین بام مسیری ۲۰۰ متری را در ارتفاع ۶۰ متری سر بخورید و جیغ بکشید. زیپ‌لاین بام تهران، روبروی بوستان سلامتی ۲ قرار دارد و از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب به لحظاتی شاد دعوتتان می‌کند.

سورتمه

طولانی‌ترین سورتمه ایران هم در بام تهران است که توانسته معتبرترین تاییدیه‌های استاندارد ایران و جهان را کسب کند. سوار سورتمه شوید، هیجان سرعت را تجربه کنید و در آخر هم عکس‌های بانمک‌تان از سواری بر سورتمه تهران را به یادگار ببرید.

تله کابین توچال ، جاذبه ای تفریحی ورزشی

پیست اسکی تله کابین توچال

این مجموعه دارای ۳ پیست جداگانه به شرح زیر است:

پیست اسکی ایستگاه هفتم (قله): درازای پیست ۱۲۰۰ متر است. این پیست دارای یک دستگاه تله‌سـی‌یژ (دوپل مایر) و یک دستگاه تله‌اسکی است.

پیست اسکی ایستگاه هفتم (دامنه غربی): درازای پیست ۹۰۰ متر است. در این پیست یک تله‌سی‌یژ پوما به کار گرفته شده است.

پیست اسکی ایستگاه هفتم به پنجم: درازای این پیست نزدیک به ۵۵۰۰ متر است. این پیست به دلیل نوساز بودن از امکانات تله‌سی‌یژ یا تله‌اسکی بی‌بهره است.

تله کابین توچال ، جاذبه ای تفریحی ورزشی

باشگاه تیراندازی با کمان توچال

در ایستگاه اول تله کابین توچال هم امکانات ورزش‌های پرهیجان وجود دارد. باشگاه تیراندازی با کمان توچال روبروی پارک سلامتی یک امکانات تیراندازی با کمان و دارت را در استاندارترین باشگاه تیراندازی کشور فراهم کرده است.

تله کابین توچال ، جاذبه ای تفریحی ورزشی

باشگاه بگ جامپ تله کابین توچال

باشگاه بگ جامپ توچال هم در ایستگاه اول می‌تواند روزتان را شادتر و پرهیجان‌تر کند. بگ جامپ ورزشی است که شخص خود را از ارتفاعی زیاد به روی تشکی حرفه‌ای پرتاب می‌کند.

باشگاه تنیس توچال

در ایستگاه اول تله کابین توچال، باشگاه تنیس توچال با سابقه‌ای ۱۵ ساله نیز وجود دارد. این باشگاه با ۶ زمین استاندارد برای همه سنین، آقایان و خانم‌ها با مربیانی مجرب آماده خدمت رسانی است. این باشگاه چشم‌اندازی فوق‌العاده به تهران زیبا دارد و برای گذراندن روزی شاد می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

تله کابین توچال ، جاذبه ای تفریحی ورزشی

تله‌سیژچشمه

تله‌سیژ چشمه از جنب ایستگاه اول شما را به سفری هیجان‌انگیز با منظره‌ای زیبا و رویایی از تهران بزرگ می‌برد. این خط تله‌سیژ که حدود یک کیلومتر طول دارد شما را از ایستگاه اول تله کابین توچال به محل رستوران چشمه در نزدیکی ایستگاه دوم می‌برد.

کوه‌نوردی و پیاده‌روی در تله کابین توچال

مسیر پیاده روی به طول ۲۰۰۰ متر از پارکینگ شروع و به ایستگاه اول ختم می‌شود و مسیر کوه نوردی نیز از ایستگاه اول شروع و تا قله توچال ادامه می‌یابد.

هتل توچال

هتل توچال با نمایی چوبی و زیبا و اتاق‌هایی رو به ارتفاعات زیبای کوهستان‌های اطراف، قطعا خاطره‌ای به‌یاد‌ماندنی از اقامت در کوهستان برای شما خواهد ساخت. در لابی شیک هتل سه ستاره توچال منظره‌ای زیبا و بی‌نظیر از پیست اسکی پیش رویتان است و در رستوران مجلل رستوران می‌توانید غذایی عالی نوش جان کنید. اتاق‌های متنوع هتل توچال هم با انواع امکانات پذیرای شماست. امکانات ورزشی هتل توچال هم شامل سالن بیلیارد، پینگ پونگ و … است. پزشکی هم به صورت دائمی در هتل توچال مستقر است تا در صورت نیاز انواع خدمات درمانی را ارائه دهد. برای شب‌مانی در این هتل مرتفع باید پزشک وضعیت سلامتی‌تان را تایید کنید. برای رفتن به هتل توچال در ایستگاه هفتم یا از اسکی استفاده کنید یا سوار تله‌سیژ شوید و نزدیک هتل پیاده شوید.

در مجموعه تله کابین توچال می‌توانید روزهایی خاطره‌انگیز در کنار دوستان و خانواده داشته باشید پس وقت را تلف نکنید. توچال در هر فصلی جاذبه‌های خاص خود را دارد.

تله کابین توچال کجاست

تله‌کابین توچال در پایان خیابان ولنجک ، مجموعه بام تهران و در ۳ کیلومتری میدان تجریش در منطقه شمیرانات، در استان تهران واقع شده‌است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید