دریاچه پری دریاچه ای طبیعی با چشم‌اندازی زیبا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

دریاچه پری درست مثل خود پری است زیبا و با وقار، تنها دریاچه طبیعی استان زنجان.این دریاچه در میان یک دشت وسیع گسترده شده است. لطافت امواج و حس شاعر شدن، این قصه همه هستی است.صنع پروردگار همه شعر است و شاهکار. مانده تا کسی از سر خرد به بازخوانی و سپاس آن نشیند.

دریاچه پری دریاچه ای طبیعی با چشم‌اندازی زیبا

دریاچه «پری» در دهستان اوریاد شهرستان ماهنشان و در 152 کیلومتری شهر زنجان و 45 کیلومتری شهر ماهنشان قرار دارد. دسترسی به دریاچه‌ی «پری» از جاده‌ی ماه‌نشان به روستای سهند سفلی و علیا، قاضی کندی، حسن‌آباد و پری امکان‌پذیر است. دریاچه در 2 کیلومتری شمال شرقی روستای پری واقع است.

گفته می شود در زمان های گذشته مردم محلی در این دریاچه پری دیده اند و به همین دلیل این نام را برای آن انتخاب کرده اند. این دریاچه به نحوی حکم سراب را برای این منطقه دارد.
نام دیگر این دریاچه از جاذبه های ماهنشان،خندقلو است و در حدود 500 مترمربع مساحت دارد و گستره ای شمالی- جنوبی دارد و با چشم‌اندازی بسیار زیبا در میان یک دشت وسیع گسترده شده است.طول دریاچه 1.2 کیلومتر و عرض آن 500 متر است.پوشش گیاهی اطراف دریاچه نیز مرتع است.

دریاچه پری دریاچه ای طبیعی با چشم‌اندازی زیبا

اطراف این دریاچه به دلیل وجود جاذبه های مهم گردشگری و پتانسیل های توسعه، قابلیت احداث مجموعه ای از تاسیسات گردشگری مانند ارائه خدمات اقامتی، پذیرایی، تفریحی، فرهنگی و ورزشی در یک مکان واحد را دارد.

 بهترین زمان سفر به این منطقه اواخر بهار و اوایل تابستان می‌باشد.

دریاچه‌ی «پری» تا به حال چندان مورد توجه قرار نگرفته است، هرچند گفته شده است اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری زنجان طرحی برای ساخت سایتی تفریحی در کنار آن دارد؛ ولی تا آن زمان، حفظ این دریاچه برعهده‌ی مسافران و بازدیدکنندگانش است تا مانند نامش به افسانه تبدیل نشود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید