بنر هدر

معرفی بقعه سید محمد ابوچماقین (ع) (پیرکتک)

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

مقبره امامزاده سید محمد ابوچماقین (ع) معروف به «پیر کتک» در استان ایلام و در ۲۵ کیلومتری شهر ملکشاهی در انتهای دره پر آب و با صفای «گز» قرار دارد.
وی از نوادگان امام موسی کاظم(ع) است ، به گفته اهالی منطقه در گذشته مقبره امامزاده سید محمد ابوچماقین (ع) از جاذبه های ارکواز،به‌صورت تخته سنگی مستطیلی شکل و دیواره‌ای سنگ‌چین بود که ساختمان جدید آن در سال ۱۳۷۵ توسط سازمان اوقاف با حمایت و کمک‌های مالی مردمی به مساحت ۵۰ متر مربع با سقف گنبدی ساخته شد.

معرفی بقعه سید محمد ابوچماقین (ع) (پیرکتک)اعتقاد مردم به ایشان باعث شده که بقعه متبرکه امامزاده سید محمد ابو‌چماقین(ع) در ایام مختلف سال پذیرای زائرین، مسافران و گردشگران از نقاط مختلف استان حتی کشور باشد؛ امکاناتی نظیر زائرسرا، مغازه و ..در مجاورت این بقعه متبرکه وجود دارد.
عبور رودخانه‌ای زیبا در کنار این بقعه متبرکه فضایی زیبا و چشم‌نواز ایجاد کرده است و زائران پس از زیارت این امامزاده(ع) از مواهب طبیعی این منطقه کوهستانی استفاده می‌کنند.

معرفی بقعه سید محمد ابوچماقین (ع) (پیرکتک)راه ارتباطی این امامزاده(ع) هرچند آسفالت است ولی به‌علت قرار‌گیری در منطقه‌ای کوهستانی با پیچ و خم‌های فراوان می‌طلبد با احتیاط کامل به زیارت امامزاده سید‌محمد‌ابو چماقین(ع) سفر کرد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید