بنر هدر

صوفی احمد از مناطق دیدنی طبیعی و زیبای شمال دزفول

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

صوفی احمد یکی از مناطق دیدنی طبیعی و زیبای شمال شهرستان دزفول می باشد که در بخش شهیون واقع شده است.همچنین مجاورت با رود دز فرصت شنا، قایق‌سواری و ماهیگیری را نیز در این منطقه ممکن کرده است.

برای رفتن به این منطقه از سمت جاده فرعی روستای حسن آقا در جاده ی اصلی شهیون، از روستاهای حسن آقا، دارک عبور کرده و به سمت منطقه پرچوک در روستای دارک وارد جاده فرعی خاکی می شویم و در پایین روستای تتوری در دره ای که در منطقه به نام بوسونک مشهور است، به آرامگاه صوفی احمد که در دل درختان و کوه قرار گرفته می رسیم.

صوفی احمد از مناطق دیدنی طبیعی و زیبای شمال دزفول

در میان این بهشت زیبا بقعه ی متبرکه حضرت صوفی احمد که به عنوان سفیر امام رضا و مامور به امر به معروف و نهی از منکر اهالی منطقه پای به این سرزمین گذاشته و همانجا به رحمت ایزد منان رفته مثل مرواریدی می درخشد .این بقعه اراتمندان بسیاری داشته و مردم منطقه به قصد زیارت به این بقعه متبرکه می آیند.منطقه صوفی احمد از جاذبه های دزفول،را به جرات می توان یکی از زیباترین مناطق طبیعی کشور دانست که هر بیننده ای را تحت تاثیر قرار می دهد.

صوفی احمد از مناطق دیدنی طبیعی و زیبای شمال دزفول

بهترین زمان برای رفتن به این منطقه نیمه دوم بهمن ماه تا اواخر فروردین ماه می باشد.شمال خوزستان جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که می توانند در ایران کم نظیر هستند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید