بنر هدر

روستای نورآباد کجاست؟

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

 این روستا یکی از جذاب ترین مناطق دیدنی شمال خوزستان است.این روستا که از جاذبه های گردشگری دزفول میباشد،در بخش شهیون دزفول واقع شده و برای رفتن به آن بعد از قرار گرفتن در مسیر جاده شهیون در شمال شهر دزفول بایستی از روستاهای بیشه بزان، بازارگه، باغچه بان، ماشکار، آذنگ در جاده شهیون گذشت و روبروی روستای صالح آباد به سمت چپ جاده منحرف شد و پس از طی مسیر کوتاهی به صورت جاده خاکی، به این روستا رسید.

روستای نورآباد کجاست؟

این روستا با داشتن باغ های زیبای انار، آبشاری با ارتفاع حدودا ۲۰ متری، چشمه سارهای زیبا و منظره چشم نواز کوه های لنگر در شمال خود، در هر فصل از سال جلوه هایی زیبا از طبیعت را به نمایش می گذارد.

علاوه بر طبیعت زیبا، روستای نورآباد دزفول دارای بقایایی سنگی از معماری بافت تاریخی متناسب با مصالح منطقه و قدمگاهی موسوم به قدمگاه امام رضا علیه السلام است که دیدنی های آن را به حد کمال می رساند.این روستا در بهمن ماه دارای دشت گل های نرگس و در فروردین ماه مملو از گل های بابونه است و مناظر باشکوه و دلنشینی از طبیعت در آن خلق می شود.

روستای نورآباد کجاست؟

این روستا از اوایل فصل زمستان تا فروردین ماه می تواند یکی از انتخاب های مناسب برای طبیعت گردی باشد.

آبشار نورآباد یکی از دیدنی‌ترین نقاط این روستا است که در هر فصل از سال جلوه‌های زیبایی از خود را به نمایش می‌گذارد.برای رفتن به آبشار اطراف این روستا بهتر است از راهنماهای محلی روستا کمک گرفته شود. البته تورهای طبیعت گردی توسط گروه های کوهنوردی و آژانس های گردشگری دزفول برای رفتن به این روستا در ایام مناسب برگزار می شود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید