پیست اسکی آلوارس از تفرجگاه های استان اردبیل

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

استان سردسیر اردبیل، یکی از پربرف ترین استان های ایران است و به همین خاطر بلندی هایش در زمستان جان می دهد برای برف بازی و اسکی. همین ارتفاعات برف گیر و پیست های اسکی در زمستان از تفرجگاه های مهم استان بشمار می روند.

پیست اسکی آلوارس در فاصله ۱۲ کیلومتری روستای آلوارس و ۲۴ کیلومتری سرعین قرار گرفته است و امکاناتی چون تله سیژ 1250 متری و بالابر دارد.

این پیست از جاذبه های سرعین،دومین پیست اسکی استاندارد ایران است و در ارتفاع ۳۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد.

پیست اسکی آلوارس از تفرجگاه های استان اردبیل

شهر گردشگری سرعین در دامنه کوه سبلان در بین گردشگران به دلیل جاذبه های طبیعی و به ویژه آب های گرم معدنی و طبیعی با خواص درمانی شناخته می شود، اما هم اکنون فعالیت بزرگترین پیست اسکی کشور در این منطقه ظرفیت بزرگ گردشگری را برای استان ایجاد کرده است.

علاوه بر همه جاذبه های طبیعی، تاریخی، باستانی و تفرجگاه های بی شمار، سرعین امروز با پیست اسکی آلوارس نیز به شهرت رسیده است و با خارج شدن از منطقه گردشگری تک قطبی، سالانه در فصل زمستان و تا اواسط تابستان نیز پذیرای جمع کثیری از علاقه مندان به ورزش های زمستانی از جمله اسکی است. از این رو پیست اسکی آلوارس هم اکنون با تجهیز و توسعه به بزرگ ترین پیست اسکی کشور از لحاظ وسعت تبدیل شده است و به جهت دیر ذوب شدن برف های این منطقه می تواند در حدود شش الی هشت ماه از سال مورد استفاده قرار گیرد و از این لحاظ در کشور در رتبه اول است.

پاییز و زمستان‌های برفی این منطقه سبب شده تا علاقمندان اسکی بتوانند شش تا هشت ماه بی دغدغه از حضور در آن لذت ببرند. هرچند تابستان‌های منطقه آلوارس نیز زیباست، جایی که زمانی ییلاق ایل شاهسون به شمار می‌رفته و تابستان‌هایی با هوای خنک و مطبوع و دشت‌هایی وسیع از گل‌های رنگارنگی چون شقایق کوهی دارد.

شاید برایتان جالب باشد این پیست اسکی یک بار برای بارش شدید برف در جاده‌های منتهی به آن، تعطیل شد. مشکلی که هم اکنون با بهبود وضع جاده‌ها برطرف شده است. یک آموزشکده اسکی در پیست اسکی آلوارس قرار گرفته، بنابراین اگر در اسکی حرفه‌ای نیستید یا هیچ چیز در این باره نمی‌‌‌دانید، نگران نباشید. بابت مواد غذایی نیز در این پیست نباید نگرانی به خود راه دهید، چرا که یک رستوران برای مواد غذایی در این پیست به ارائه خدمات می‌پردازد. هنوز هم بسیاری از مسافران تور سرعین اردبیل و دیگر مسافران از ظرفیت‌های این پیست اسکی جذاب آگاه نیستند و نمی‌دانند می‌توانند علاوه بر استفاده از طبیعت زیبای منطقه و دیگر دیدنی های سرعین و اردبیل، در این پیست نیز ساعاتی را به خوشی بگذرانند.

جاهای دیدنی سرعین ، از گرمای جوشان زمین تا سرمای آسمان

مسیر دسترسی

از اردبیل به سمت سرعین می‌رویم و از آنجا مسیر روستای آلوارس را در پیش می‌گیریم.برای شروع خیابان ولیعصر سرعین تا کمربندی را به سمت غرب باید برویم و در میدان به سمت راست بپیچیم. بعد در میدان بعدی باید جاده سمت چپ را۲۰ کیلومتر ادامه بدهیم تا بعد از گذشتن از روستاهای «گازیر»، «علیداشین»، «اوجور» و «آلوارس» به پیست اسکی برسیم. ۵۰ متر مانده به روستای آلوارس باید در سمت راست به سمت روستای چای گوزی برویم. تله‌سیژهای اینجا ما را تا پای کوه می‌رسانند.اگر ماشین نداریم، می‌توانیم از سرعین تاکسی دربست هم بگیریم.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید