اکو کمپ کویری متین آباد کجاست؟

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

اکو کمپ کویری متین آباد از جاذبه های نطنز،در ۲۵ کیلومتری جنوب نطنز  و ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر کاشان قرار گرفته است. برادران «اشرف واقفی» از اهالی نطنز هستند، در سال ۱۳۸۵ این برادران شروع به ساخت کمپی برای گردشگران افسون شده‎ی کویر کردند.این اقامتگاه در جنوب دریاچه نمک مسیله در ابتدای رمل های شنی بزرگ کویر پشت ریگ و در نزدیکی قلعه کرشاهی قرار دارد. این ناحیه گردشگری، اولین اکو کمپ ایران است که برای اسکان گردشگران، ثبات گردشگری و محافظت از زیست بوم منطقه ساخته شده است

اکو کمپ کویری متین آباد کجاست؟

در شروع کار این کمپ اسکان گردشگران فقط در چادرهای بومی ممکن بود. اما  بعدها به این چادر ها کومه‌های گلی و در نهایت یک مهمانسرای درجه یک، به سبک و سیاق کاروانسراهای قدیمی اضافه شد. در سال ۲۰۱۴ از طرف دپارتمان اقتصاد و ارتباطات سازمان ملل متحد ، کمپ متین آباد جزو ۱۸ سایت برتر گردشگری اکوتوریستی قرار گرفته است. کمپ متین آباد در سال ۲۰۱۵ موفق به کسب جایزه‌ی صلح و محیط زیست دکتر تقی ابتکار شد.

متین آباد کمپی بسیار مجهز است که شما هرچه نیاز داشته باشید در اختیار خواهید داشت. با اقامت در این کمپ به راحتی می‌توانید از مناطق کویری دیدن کنید زیرا این کمپ در مجاورت با کویر مرکزی ایران است. تماشای طلوع و غروب خورشید از بلندای رمل‌های بزرگ کویر، شتر‌‎سواری هیجان‌انگیز و دیدن آسمانی پر ستاره خاطرات بسیار ارزشمند برای شما رقم خواهد زد. چادرها و کومه های سنتی کمپ متین‌آباد ، حمام و سرویس‌های بهداشتی جداگانه ندارد و افرادی که اقامت در آن‌ها را انتخاب می‌کنند، باید از توالت‌ها و حمام‌های تمیز و مجهز عمومی این مکان استفاده کنند.

امکانات کمپ

برای اقامت در متین‌آباد انتخاب‌های متعددی دارید. با هم نگاهی می‌اندازیم به برخی از این انتخاب‌ها.

اتاق معمولی

۱۴ اتاق دو تخته و سه تخته مجهز به سرویس بهداشتی، سیستم گرمایش و سرمایش، تلوزیون و یخچال در ساختمان اصلی کمپ وجود دارند. با اقامت در این اتاق ها، شب مانی در کاروانسراهای سنتی کشور را تجربه خواهید کرد.

شاه نشین

شاه نشین بخش اصلی کاروانسرای سنتی است که ظرفیت ۸ نفر را دارد. این اتاق زیبا، به شکل سنتی تزئین شده است.

کومه‌های کاهگلی

کومه‌های متین‌آباد تماما شبیه به دهکده‌های کویری هستند و شما را به دل زندگی‌کردن در کویر می‌برند. این کومه‌ها به سبک خانه‌های کویر مرکزی ایران با گنبد‌هایی بلند طراحی شده‌اند که هوا را در کویر برای شما دل‌نشین می‌کند. این کومه نیز مجهز به سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی هستند.

اکو کمپ کویری متین آباد کجاست؟

اتاق گوشواره

اتاق های سنتی و زیبای مجموعه متین آباد، پنج تخت دارند. اقامت در این اتاق ها شما را به حال و هوای گذشته روستاهای کویری کشور خواهد برد.

چادرهای بادیه نشینی

اگر می‌خواهید در متین‌آباد با تمام وجود زندگی‌کردن در کویر را تجربه کنید ما به شما چادر‌های بادیه‌نشینان را پیشنهاد می‌کنیم. این چادر‌ها بسیار شبیه به سیاه چادرهای بادیه‌نشینان قدیمی هستند با اقامت در این چادرها شما حس زیبای شب را با سپری کردن زیر آسمان بی‌نظیر کویر را تجربه می‌کنید. این چادرها سیستم روشنایی و گرمایشی دارند و برای خواب دارای رخت‌خواب‌های پیچی هستند .

اکو کمپ کویری متین آباد کجاست؟

تفریحات متین آباد

رصد ستارگان:ستارگان در کویر بیشتر می‌درخشند، آنقدر که انگار فقط برای شما می‌تابند. برای همین در این کمپ تلسکوپ‌های مجهز قرار گرفته است تا شما بتوانید با امکانات پیشرفته به رصد ستارگان بپردازید.

شتر سواری:شتر در کویر دوست دیرینه‌ی بشر است. شاید در کتاب هزار و یک شب یا در فیلم‌ها دیده باشید که شتر و انسان چطور در سکوت و با نوای زنگوله‌ی شترها، کویرها را در نوردیده‌اند و کاروان‌ها چطور در زیبایی کویر یک قدم به آسمان نزدیک می‌شوند. حالا شما نیز این امتیاز را دارید که همه این‌ها را از نزدیک تجربه کنید.

اکو کمپ کویری متین آباد کجاست؟

دوچرخه سواری:یکی از ورزش‌های هیجان‌انگیز کمپ وجود پیست‌های خاکی و شنی است که دوچرخه سواری را برای شما تجربه ی تکرار نشدنی می‌کند.

اکو کمپ کویری متین آباد کجاست؟

بهترین فصل سفر به متین آباد

با فرا رسیدن ۶ ماه دوم سال و فصل سرما، سفر به مناطق کویری کشور نیز آغاز می شود. بهترین زمان سفر به اکو کمپ کویری متین آباد از شهریور ماه شروع می شود و تا فرودین ادامه خواهد داشت.

مسیر دسترسی

برای رسیدن به اکو کمپ کویری متین آباد باید مسیر اصفهان را در پیش بگیرید. در کیلومتر ۶۰ جاده کاشان – اصفهان وارد خروجی کاشان شوید و در این جاده به سمت شهر “بادرود” بپیچید. در اولین میدان بادرود به سمت چپ یعنی خیابان بسیج دور بزنید. پس از عبور از شهر خالدآباد و روستای ده آباد، به روستای متین آباد خواهید رسید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید