بنر هدر

بهترین آبشارهای گرجستان ، زیبا و باور‌نکردنی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

طبیعت گرجستان، واقعا زیبا و باور‌نکردنی است. این طبیعت شبیه به گنجینه‌های طبیعی باارزش و منحصربه‌فردی هستند که گردشگران زیادی را به خود جذب میکند. با برخی از زیباترین آبشارهای گرجستان در این مطلب آشنا خواهیم شد.

آبشار لِگتاخوی

یکی از آبشارهای معروف گرجستان ، دره‌ی لِگتاخوی با یک آبشار زیبا است که در مرکز تفلیس قدیم قرار دارد؛ نزدیک‎ترین مکان برای آن‌که اوقات لذت بخشی را در آن‌جا سپری کنید. لِگتاخوی یکی از قدیمی‌ترین مناطق تفلیس است که به حمام گوگرد مشهور است. نام این منطقه از درختان انجیر می‌آید و به دره‌ی درختان انجیر ترجمه می‌شود زیرا در این مناطق درختان انجیر بسیاری وجود دارند. این‌جا در بین گردشگران بسیار محبوب است، به خصوص در فصل تابستان که هوای بسیار خنکی دارد.

نکته‌ی قابل توجه آن است که حمام‌های گوگرد در کنار آبشار قرار دارند و پس از گشت‌و‌گذار در این مناطق می‌توانید از حباب‌های احیاشده و آرامش‌بخش این حمام‌ها لذت ببرید. رودخانه‌ی «سوکیسیسکالی» که از باغ گیاه‌شناسی سرچشمه می‌گیرد آبشار این منطقه ایجاد می‌کند. این منطقه ترکیبی است از آبشار و صخره‌های مرتفع. می‌توانید یکی از بهترین روزهای تابستانی خود را در این مناطق سپری کنید.

بهترین آبشارهای گرجستان ، زیبا و باور‌نکردنی

آبشار ماخونتستی

منطقه کوهستانی گرجستان، آجارا، به خاطر طبیعت زیبا و آثار طبیعی فراوان شناخته شده است. اگر تصمیم گرفتید تعطیلات تابستانی خود را در گرجستان بگذرانید، سفری هم به باتومی داشته باشید تا از طبیعت زیبای آن لذت ببرید. یکی از جاذبه‌های طبیعی که در فاصله 30 کیلومتری از باتومی قرار گرفته است، آبشار ماخونتستی است. این یکی از بزرگ‌ترین آبشار‌های آجارا است که ساکنان محلی نیز همیشه به زیبا و خاص بودن آن افتخار می‌کنند. با سفر به این منطقه با یک تیر می‌توانید دو نشان بزنید، زیرا از پل سنگی معروفی که به زمان سلطنت ملکه تامار باز می‌گردد نیز می‌توانید بازدید داشته باشید.

بهترین آبشارهای گرجستان ، زیبا و باور‌نکردنی

آبشار اونیور

یکی دیگر از مکان‌های فوق‌العاده زیبای دره‌ی طوبا و آبشار اونیور در ناحیه‌ی شهر مارتویلی در ناحیه‌ی سمگرلوزمو اسوانیتی گرجستان است. دره‌ای عمیق که ۶۸۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. یک رودخانه‌ی زیرزمینی در ۷۰ متری ورودی این غار وجود دارد جایی که ارتفاع سقف آن ۳۰ متر است. رودخانه‌ی زیرزمینی‌ که از دل غار بیرون می‌آید آبشار ۶۷ متری اونیور را شکل داده است.

بهترین آبشارهای گرجستان ، زیبا و باور‌نکردنی

آبشار گولتی 

یکی دیگر از آبشار فوق‌العاده زیبا در منطقه کازبگی و در نزدیکی روستای کوچک گولتی است. اگر فرصتی برای بازدید از این منطقه به دست آوردید، بازدید از این آبشار را فراموش نکنید. مسیر آبشار از روستای نیمه محروم گولتی آغاز می‌شود. شما از طریقی مسیری زیبا به این آبشار خواهید رسید. این یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای بازدید گردشگران است.

آبشار آباشا

آبشار آباشا یکی از آبشارهای معروف گرجستان است که از نظر کیفیت زیبایی و پتانسیل زیست‌محیطی قابل توجه است. این آبشار ۸۵۰ متر بالاتر از سطح دریا در روستای سکند بالدا، شهر مارتویلی قرار دارد. شاخه‌ی اصلی رودخانه‌ی آباشا از دل غار بیرون می‌آید و از ارتفاع ۴۰متری فرود می‌آید. ریزش این آبشار اغلب یک رنگین‌کمان زیبا می‌سازد. آب‌وهوای اطراف آبشار آباشا مرطوب است. آب‌وهوای منحصر‌به‌فرد اطراف این آبشار موجب گسترش گیاهان و جانوران می‌شود.

بهترین آبشارهای گرجستان ، زیبا و باور‌نکردنی

آبشار گورجنیانی 

یکی از قدرتمندترین آبشار‌ها در گرجستان، آبشار گورجنیانی است که در منطقه کاختی واقع شده و یک گوهر از گنجینه‌های طبیعی به شمار می‌آید. این آبشار دارای چشم‌اندازی فوق‌العاده است زیرا از رودخانه نینوس خوی آمده و از ارتفاع 40 متری به پایین می‌ریزد. مسیر دسترسی به آبشار آسان نیست اما غیرممکن هم نیست. برای رسیدن به آبشار حدود 5 کیلومتر باید پیاده‌روی کنید تا از زیبایی آن لذت ببرید.

بهترین آبشارهای گرجستان ، زیبا و باور‌نکردنی

آبشار اینتسیرا

این آبشار واقع در دره‌ای زیبا از توابع اینتسیرا در شهر سالنجیکا در ناحیه سمیگریلو زیمو سِناواتی گرجستان است. در مجموع این دره شامل ۴۰ آبشار کوچک و ۲ آبشار بزرگ است. ارتفاع این آبشار ۳۵ متر است. مناظر شگفت‌انگیز و بی‌نظیری در اطراف این آبشار وجود دارد.

بهترین آبشارهای گرجستان ، زیبا و باور‌نکردنی

آبشار کینچخا

آبشار کینچخا، دارای چشم‌اندازی برجسته و معروف در غرب گرجستان است. یکی از مکان‌های جذاب و زیبا که دارای دو مرحله است. مرحله اول آبشار دارای 100 متر ارتفاع و مرحله دوم دارای ارتفاع 1000 متری از سطح دریا است. آب مرحله اول دریاچه‌ای کوچک را تشکیل داده است و محلی برای شکل‌گیری مرحله دوم آبشار فراهم آورده است. از این رو آبشار دوم ضعیف‌تر و کوچک‌تر است و دارای ارتفاع 20 متری است. این منطقه دارای طبیعتی بکر و شگفت‌انگیز است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

بهترین آبشارهای گرجستان ، زیبا و باور‌نکردنی

آبشار سامتسِرا

این آبشار بسیار زیبا در دره‌ی رودخانه‌ی زوسا قرار دارد که در ۱۷۰متری بالاتر از سطح دریا در روستای کِوِدا سازانو در ناحیه‌ی زستاپونی واقع شده است. این منطقه‌ی فوق‌العاده زیبا توریست های زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید