باغرود نیشابور ، منطقه‌ای سرسبز و زیبا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

باغرود یکی از جاذبه های گردشگری نیشابور، منطقه‌ای سرسبز و زیبا با انبوهی از جاذبه‌ها و امکانات رفاهی گردشگری است که در ۱۲ کیلومتری شمال نیشابور قرار دارد و به دلیل موقعیت بسیار عالی از نظرآب و هوا و مشرف بودن به شهر، موجب شده جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

باغرود نیشابور ، منطقه‌ای سرسبز و زیبا

باغرود پوشیده از درخت و دارای رودی است که در دره‌ای جریان دارد، درختانی که در این منطقه زیبا دیده می‌شوند، عمدتاً درختان میوه از قبیل گردو، چنار، گیلاس، سیب و انواع دیگر میوه‌ها هستند. این طبیعت دوست داشتنی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این شهر بزرگ است که در مسیر رسیدن به این منطقه ییلاقی می‌توانید شاهد روستای زیبای برف ریز و برخی دیگر از روستاهای گردشگری نیز باشید.

در صورتی که از این شهر گذر کردید و از این مرکز گردشگری دیدن نکنید یک فرصت بی نظیر را از دست داده اید. با وجود اینکه آبی بسیار گوارا در بخش جنوب غربی، آبشار چشمه ای نیز از  دل سنگ  می جوشد و دوستداران  طبیعت و گردشگران می توانند از آن بهره ببرند پس از تماشای آبشار  و در امتداد آن به سمت غرب که مسیر آن توسط کوهنوردان بومی شهر نیشابور آماده شده است عبور کنید، پس از چند دقیقه پیاده روی به آبشار دوم نیز می رسید که این آبشار هم از نظر زیبایی و طراوت مثل آبشار اولی می باشد.

باغرود نیشابور ، منطقه‌ای سرسبز و زیبا

درآمد اصلی ساکنان باغرود از راه کشاورزی است و باغ‌های سرسبز و خاک حاصلخیز بسیاری در این ناحیه وجود دارد. رونق کشاورزی در منطقه موجب شده  عده کمتری به سمت  دامداری بروند. عده‌ای از ساکنان منطقه نیز در اردوگاه شهید رجایی مشغول کار هستند که یک پادگان بزرگ نظامی و یک اردوگاه بین‌المللی گردشگری منطقه است.

این اردوگاه که گفته می‌شود بزرگ‌ترین اردوگاه کشور از این نوع است، دارای امکانات فرهنگی از قبیل کتابخانه، نمازخانه، سالن اجتماعات تابستانی، کارگاه‌های مختلف مهارتی، سینما و رصدخانه است.

ظرفیت پذیرش اردوگاه برای اردوهای یک روزه ۵۰۰۰ نفر و اردوهای چند روزه ۲۵۰۰ نفر می‌باشد.

از امکانات ورزشی آن می‌توان به زمین چمن، استخر شنا، دریاچه قایقرانی و سایر رشته‌های ورزشی اشاره کرد. سالن‌های پذیرایی، درمانگاه، فروشگاه، مهمانسرا و کمپ‌های تابستانی هم از دیگر امکانات این مجموعه است.

سایر جاذبه‌های گردشگری این مجتمع شامل سد بزرگ خاکی، دریاچه پرورش ماهی، باند پروازی هواپیمای گلایدر، مزارع زعفران، زنبورداری، باغ‌های میوه، فضای سبز و پرورش گل و گیاه است.

باغرود نیشابور ، منطقه‌ای سرسبز و زیبا

در مسیر و پشت این اردوگاه نیز روستاهای دیگری چون در بهشت و برف ریز واقع شده‌اند که دارای مناظر، زیارتگاه‌ها و مناطقی برای اطراق نیمروزی در فصل تابستان هستند.روستای برف‌ریز که در میانه جاده و در سمت غربی قرار دارد، به دیده‌بان شهر نیشابور نیز شهرت دارد. این منطقه برف گیرترین محل است و چشم‌انداز زیبا و چشمه‌های آب متعدد و آب و هوای بسیار خوب آن موجب شده جزو یکی از مناطق مهم توریستی نیشابور در نزدیکی دامنه جنوبی قله بینالود باشد.مناظر زیبای کوهستانی و کوه‌های سر به فلک کشیده در شمال منطقه نیز همواره پذیرای طبیعت دوستان و کوهنوردان است.

باغرود نیشابور ، منطقه‌ای سرسبز و زیبا

مسیر دسترسی

برای رسیدن به باغرود و طبیعت زیبای آن، در امتداد جاده نیشابور به مشهد وقتی به میدان باغرود رسیدید، درجهت شمال اتوبانی ۱۰ کیلومتری شما را به دروازه باغرود هدایت می‌کند، به طوری که پس از عبور از این دروازه و گذر از کنار اردوگاه شهید رجایی، به روستای باغرود وارد شده و بعد جاده خاکی داخل روستا به دره باغرود منتهی می‌شود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید