باغ میراکل دبی ، باغی پرشکوه و منحصربه فرد

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

دبی شهر مدرن و پیشرفته ی کشور امارات متحده است که سالانه مسافران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می کند. در این نگین خوش آب و رنگ خاورمیانه مردمی از فرهنگ های مختلف می بینید و به بازدید از جاذبه هایی می روید که نمونه آن ها در جهان پیدا نمی شود. در این مطلب می خواهیم درباره باغ میراکل دبی صحبت کنیم جایی که با ۴۵ میلیون گل ساخته شده و در نوع خود باغی پرشکوه و منحصربه فرد به شمار می رود.

باغ میراکل دبی ، باغی پرشکوه و منحصربه فرد

معرفی باغ میراکل دبی

باغ میراکل دبی را به نام باغ گل دبی یا معجزه می‌شناسند. احداث چنین مجموعه‌ی خارق العاده‌ای از فضای سبز و گل‌های رنگارنگ، همچون معجزه‌ای در اقلیم بیابانی این شهر محسوب میشود؛ شاید دلیل نام گذاری باغ گل معجزه، همین امر باشد. باغ میراکل دبی در سال ۲۰۱۳ و همزمان با روز عشق، افتتحاح شد. این مجموعه‌ی منحصر به فرد، ۴۵ میلیون گل از ۶۰ گونه‌ی مختلف را در نمایشگاهی به وسعت ۷۲ هزار متر مربع، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است. اما آنچه این باغ گل را در دنیا منحصربه فرد می‌کند، گل آرایی‌های زیبا و ساخت شخصیت‌ها و بنا‌های معروف دنیا با پوشش گل است. دنیایی از خلاقیت گل آرایی را در این مجموعه خواهید دید.

باغ میراکل دبی ، باغی پرشکوه و منحصربه فرد

باغ میراکل دبی توانست با گل آرایی بلندترین مجسمه‌ی دنیا، نام خود را در فهرست رکورد‌های گینس ثبت کند. ساخت این باغ زیبا، ابتدا ایده‌ی بازرگان اردنی با نام عبدالناصر رحال بود که با سرمایه گذاری شرکت آکار و صرف هزینه‌ای در حدود ۴۰ میلیون درهم، به بهره برداری رسید. جالب است بدانید که هر ساله، طراحی‌ها و گل آرایی‌های این باغ عوض می‌شوند؛ همین امر باغ گل میراکل را به یکی از مقصد‌های تکرار نشدنی توریست‌ها و گردشگران دبی تبدیل کرده است.

باغ میراکل دبی ، باغی پرشکوه و منحصربه فرد

جاذبه‌های دیدنی باغ گل دبی

قسمت‌های گل آرایی شده، مهمترین بخش باغ گل دبی محسوب می‌شوند. گل آرایی‌هایی در طرح‌های هفت ستاره، هفت هرم، هفت قلب و پرچم امارات متحده عربی، سوژه‌های جذاب دوربین‌های عکاسی می‌باشند. در بخشی از باغ طرحی سه بعدی را خواهید دید که برای جشن تولد در نظر گرفته شده است. ماشین‌های گل آرایی شده، قایق‌های گل و راهرو‌های سرپوشیده که عبور از تونل گل را تداعی می‌کنند، جلوه‌های دیگر این مجموعه هستند. باغ گل میراکل از طراحی‌های بی نظیر خود فراتر رفته و در بخش‌های مختلفی هنر خود را به رخ جهانیان می‌کشد.

باغ پروانه مجموعه‌ای سرپوشیده به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع می‌باشد که در حدود ۱۵۰۰۰ گونه‌ی پروانه را از ۲۶ ناحیه‌ی جهان جمع آوری کرده است. در این بخش باغ گل دبی می‌توانید پا به دنیای رنگارنگ پروانه‌ها بگذارید. باغ خوراکی، بخش خوشمزه‌ی مجموعه‌ی میراکل است و این امکان را به شما می‌دهد که در باغ‌های پربار این مجموعه قدم بزنید و میوه بچینید. دهکده‌ی معطر، بخش پر زرق و برق و تماشایی باغ گل دبی است. با قدم زدن در این فضا انگار در بهشت راه می‌روید؛ خانه‌های گل کاری شده و یک کاخ بزرگ پر گل، از دیدنی‌های دهکده‌ی معطر هستند. با رفتن به این مجموعه تا می‌توانید از تماشای گل آرایی‌ها لذت ببرید.

باغ میراکل دبی ، باغی پرشکوه و منحصربه فرد

بهترین فصل بازدید از باغ معجزه دبی

به منظور بازدید از باغ گل معجزه دبی با توجه به اینکه این مجموعه در تابستان تعطیل به دلیل شرایط هوایی تعطیل است بهترین زمان بازدید از باغ معجزه ی دبی بهار و زمستان است. تعطیلی این باغ از اواسط ماه خرداد تا اواخر شهریور تعطیل می باشد، ممکن است گاهی تعطیلی ها به پاییز هم بکشد بنابراین همانطور که گفتیم بهار و زمستان بهترین زمان بازدید از باغ گل معجزه دبی است.

باغ میراکل دبی ، باغی پرشکوه و منحصربه فرد

بایدها و نبایدها در باغ گل معجزه دبی

خوردن غذا و خوراکی در باغ گل ممنوع است.

نشستن بر روی چمن ها ممنوع است.

دوچرخه سواری در باغچه ها غیر قانونی است.

باغ میراکل دبی ، باغی پرشکوه و منحصربه فرد

امکانات باغ گل میراکل دبی

محوطه بازی کودکان

در باغ گل میراکل محلی برای بازی کودکان در نظر گرفته شده تا والدین با خیال راحت بتوانند فرزندانشان را همراه خود به این مجموعه‌ی زیبا ببرند. در محوطه بازی کودکان، سرگرمی‌های بسیار منحصر به فردی وجود دارد؛ بازی‌هایی که فعالیت‌های بدنی بچه‌ها را بالا میبرند و باعث تحرک آن‌ها می‌شوند. این مرکز بازی برای کودکان سنین ۴ تا ۱۴ سال بسیار مناسب می‌باشد. در این مکان می‌توانید از تماشای نمایش‌های شعبده بازی لذت ببرید.

فروشگاه‌هایی برای خرید سوغات

خرید سوغات به ویژه در شهر‌های توریستی نظیر دبی بسیار لذت بخش است و در واقع بخش مهمی از سفر را به خود اختصاص می‌دهد. همین امر باعث شده تا بخشی از باغ گل دبی به فروشگاه‌های سوغات اختصاص یابد. اغلب سوغاتی‌ها در فروشگاه‌های این مجموعه، آرم باغ گل دبی را دارند؛ بنابراین یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید سوغات محسوب می‌شود.

فروشگاه دیزنی، ملاقات با شخصیت‌های کارتونی

فروشگاه دیزنی بخش دوست داشتنی بچه‌ها و علاقه‌مندان به شخصیت‌های کارتونی می‌باشد که در مجموعه‌ی باغ گل دبی، واقع شده است. تمام محصولات این فروشگاه به شکل شخصیت‌های معروف دیزنی مثل سیندرلا، میکی موس، سفید برفی و … هستند. شاید حضور در چنین مکانی آرزوی خیلی از بچه‌ها باشد؛ پس دست فرزندتان را بگیرید و به این فروشگاه هیجان انگیز ببرید.

عکاس خانه، ثبت لحظات زیبا

در اغلب مکان‌های تفریحی و گردشگری عکاس خانه‌هایی با تم و دیزاین مختلف وجود دارد؛ اما عکاس باغ گل دبی، با پشت صحنه‌های طبیعی و فوق العاده زیبای باغ میراکل، خاطراتتان را در بالاترین کیفیت ثبت می‌کند. شما می‌توانید از اتاق عکس این مجموعه، هدایایی را خریداری کنید که عکس شما روی آن چاپ شده است.

باغ میراکل دبی ، باغی پرشکوه و منحصربه فرد

دسترسی به باغ گل معجزه دبی

به منظور بازدید از باغ گل معجزه دبی می توانید علاوه بر تورهای گردشگری از وسایل نقلیه عمومی نظیر مترو، تاکسی و اتوبوس استفاده کنید.

ساعت کار اتوبوس ها

در روزهای عادی: ۱۴:۰۰-۲۰:۰۰

در تعطیلات و آخر هفته ها: ۱۲:۰۰- ۲۲:۰۰

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید